Hälsningar från Tallinn – Tjockisbloggen.se

Hej allihop.

Sitter på jobbet och skriver mellan samtalen. Igår fick vi äntligen internet till lägenheten, men det trådlösa är lite instabilt så vi får köra med kabel. Hade jag kunnat logga in i routern så hade jag kunnat kolla inställningar, men defaultlösenord och användarnamn fungerar inte. Känns något surt. Fick nämligen trådlös modemrouter direkt från internetleverantören. Men fortsätter det bråka sen så kommer jag se till att vi köper en router jag kan. 

Har börjat ta samtal nu och på måndag är det dags att stå själv utan någon som medlyssnar. Men det går ju alltid att be om hjälp när man är osäker. Idag är sista dagen denna vecka sen har jag ledig helg. Med tanke på att jag ska ut ikväll så känns det skönt att kunna ta sovmorgon imorgon bitti. En kollega kommer förbi efter jobbet och ska kolla hur vi bor och sen ska vi till en annan kollegas födelsedagsfest vilket ju mest troligt lär resultera i att vi går ut sen. Så länge det är bättre än stället vi gick till förra lördagen som bara spelade trance/tecno så är jag glad. Dit lär jag iaf inte gå igen.

Kan även meddela att möglet har börjat behandlas, jag har en ny hel säng och att vi väntar på en ny tvättmaskin (våran la av att fungera). Har även utvecklat mina matvanor så jag varierar maten, första veckan åt jag exakt samma sak varje dag för att jag visste iaf vad det var :-).

Lovar att slänga in bilder i helgen. Nu ska jag plugga lite om produkter i väntan på fler samtal.

/Hanna

5 thoughts on “Hälsningar från Tallinn – Tjockisbloggen.se

  1. Har du pluggat på så kanske detta är skåpsmat nu, men den största orsaken till ostabilt trådlöst är störningar från andra enheter, där #1 är trådlösa telefoner, som av någon idiotiskt anledning ligger på samma kanal som i alla fall min netgear.
    Nummer två på lista om man bor i lägenhet är störande grannar.

    Men kommer man inte åt routern så spelar det ingen roll, och ovan visste du säker men som gammal nättekniker kunde jag givetvis inte låta bli *ler*
    // Anders

  2. Komplement!
    Grannar som har (normalt defaultinställningar) och därför stör, var lite slarvig men du förstod nog att det inte var grannarna personligen som stör (vilket de kan på andra sätt *ler*) men jag menade mera deras utrustning.
    // Anders

  3. Anders: Jo då, det visste jag *s*. Hade jag kunnat logga in hade det gått att byta kanal men defaultinlogg funkar inte på denna Thomsonmodell, iaf inte på våran, jag stångade mig blodig igår i försöken att komma in i den. Men de skulle komma nästa vecka igen så då ska jag kolla med teknikerna. Ja, det känns lite dumt att kolla med andra när man själv jobbar med det, men vad ska man göra :-).
    Våra grannar stör inte, jag ser dem knappt så de är så lugna så 😛 Men vad de har för utrustning hemma kan man ju aldrig veta :-).

    /Hanna

  4. Känner till den modellen, min bror har den, krånglar som tusan, och då kör han inte ens trådlöst, skulle kolla varför men precis som du fick, fungera inte den inloggning man påstod.
    // Anders

  5. Tror det får bli att skaffa en annan router ändå. Iaf om den är så krånglig som du säger.

Kommentera

