Ont i halsen, dagens outfit och ny jacka – Tjockisbloggen.se

Idag så har jag haft mycket bättre i ryggen, det tycks gå åt rätt håll med det iaf och det känns skönt. Vet ju sedan tidigare att det kommer att gå över så snart inflammationen runt diskbråcket lägger sig men det är verkligen inte roligt att ha ont i ryggen.

Har varit på möte med min kontaktperson inom vården idag, tycker det är skönt med de här träffarna. Inte bara för att hon är trevlig utan också för att det är ett bra tillfälle att få stöd och råd, få ta upp saker som jag känner att jag behöver hjälp att ordna med… Och hon gör vad hon kan för att hjälpa till, inte som många andra som lovar och sen glömmer/struntar i det (har inte så bra erfarenheter av vården i övrigt).

Efter det mötet så var jag på stan en sväng, träffade Jaana för lite spontanshopping huxflux… Tyvärr så lyckades hon lura mig att köpa en ny höstjacka *morr*. Nej jag har faktiskt behov av en höstjacka nu när jag tappat så mycket vikt så jag ska inte skylla på henne 🙂

Så jag trillade över en jättesnygg svart jacka på KappAhl, den kostade egentligen 699 kr men dels så hade jag 25% rabatt och sen hade jag även ett tillgodokvitto på 299 kr för ett par jeans som jag reklamerade för ett tag sedan. Det blev en billig jacka, 225 kr fick jag betala för den 🙂

Tyvärr så var det svårt att få till en bra bild på den, vi har ganska mörkt i hallen (måste köpa en starkare lampa dit). Det fanns ingen bild på jackan på KappAhls hemsida men det fanns en liknande så jag lägger in den också, min jacka är dock svart och har inte samma spännen upptill och inga nitar men modellen är samma.

Dagens outfit, topp strl 40/42, jeans strl 44. Båda från KappAhl

Dagens outfit, topp strl 40/42, jeans strl 44. Båda från KappAhl

Nya jackan som jag köpte på KappAhl idag, strl 44/46

Nya jackan som jag köpte på KappAhl idag, strl 44/46

Baksidan på nya jackan

Baksidan på nya jackan

Jackan som liknar min bortsett från spännena och nitarna

Jackan som liknar min bortsett från spännena och nitarna

Nu ska jag ta och ge mig ut på promenad med Igor och sen ska jag ta och koka mig en kopp té. Är vanligtvis ingen té-drickare men jag har haft lite ont i halsen idag så det ska bli gott att dricka något varmt…

Kan sammanfatta den här dagen med följande ord : Det har varit en rätt bra dag allt som allt 🙂

/ Sarah

One thought on “Ont i halsen, dagens outfit och ny jacka – Tjockisbloggen.se

  1. Ping: Anonym

Kommentera

