Blåbär, jeans och revbenströja – Tjockisbloggen.se

Idag har det inte hänt mycket, vi har slappat på förmiddan (sov ganska länge så borde väl säga att vi slappat och tagit det lugnt på dan *s*). Löst lite korsord, druckit té och slötittat lite på datorn…

Jag har varit till stan en sväng, vad jag har ägnat i princip hela veckan åt är ganska lätt att förstå om man läser inlägget jag skrev just innan detta *s*. Men nu behöver jag inte längre söka, för jag fann mina mirakeljeans på Lindex idag *happy*.

En sak jag har kommit fram till under min jeansjakt, förutom allt som står i inlägget under då, är att stans trevligaste personal kan man utan tvekan hitta på Lindex och KappAhl i Smedjan! De är inte bara trevliga utan hjälpsamma om man frågar efter något eller ber om råd, aldrig att de snäser eller är stressade och irriterade och för mig som kund så är det viktigt 🙂

Så dagens tjockisbloggen-kram går till personalen på Lindex och KappAhl i Smedjan! Därmed inte sagt att alla andra butiker har otrevlig personal för så är det absolut inte, men just idag har jag blivit så himla bra bemött på dessa två att jag ville uppmärksamma det 🙂

I helgen så har vi tänkt att om vädret tillåter (dvs att det inte regnar kopiöst mycket) så ska vi se om vi kan plocka oss lite blåbär, bara en liter eller två så ingen större mängd direkt… Bara så att vi kan koka oss lite blåbärssylt och göra våfflor för det är så himla gott.

I övrigt så kommer det att bli en väldigt lugn helg, känns som att vi är gamla och gaggiga som aldrig gör något roligt *s*. Men för oss är en lugn, mysig helg framför teven med nåt gott att äta tusen gånger mer värt än en vild kväll på krogen (dessutom är det billigare att hålla sig hemma *s*).

Nu ska jag ta och avrunda det här inlägget för jag får ju egentligen inte sitta alls vid datorn *olydig*, ska faktiskt försöka att lyda doktorns order för jag vill ju bli bra i ryggen så jag får börja träna igen.

Avslutar med dagens outfit, I love min tröja som jag och Jaana köpte likadana *s*. Fast varje gång jag tittar jag på den blir jag full i skratt för David tyckte att det såg ut som revben på den så nu kallar jag den för min revbens-tröja 😀

Revbenströja från KappAhl strl 40/42, jeans från KappAhl strl 44

Revbenströja från KappAhl strl 40/42, jeans från KappAhl strl 44

Over and out från mig, kram på er / Sarah

Kommentera

