Hemma med två sjuklingar – Tjockisbloggen.se

Har sovit dåligt inatt igen… Hunden har också blivit sjuk, stackaren har diarré så det bara rinner ur rumpan på honom. Så jag har mest halvsovit mig natten igenom, har legat och lyssnat ifall han skulle behöva ut igen.

Var uppe till strax efter 1 inatt och gick ut med honom just innan vi gick och la oss, sen sov han faktiskt till strax efter 7 då han blev jätteorolig så det var bara kasta sig ur sängen och på med kläderna.

Han är pigg och busig i övrigt så han är ju inte sjuk iaf utan det är bara magen som bråkas lite… Men det är skönt att se honom pigg iaf, han går och slamrar i matskålen och vill ha käk men han ska bara få lite grann mitt på dan idag.

Idag så blir det av förklarliga skäl att hålla sig hemma så mycket som möjligt eftersom jag har två sjuklingar här hemma nu, stackars mina gubbar. Tyvärr så måste jag till stan en sväng fast jag absolut inte har nån lust…

Tappade en grej ur handväskan igår på restaurangen där jag och Jaana var för intervjun med lokaltidningen, så idag måste jag dit för att hämta den igen. Letade som en galning efter det igår men insåg att jag måste ha tappat det nånstans så fick ringa runt till de butiker där jag varit in och så till restaurangen. Och som tur var så fanns det på restaurangen så ska dit och plocka upp det idag.

I övrigt så blir det en lugn och skön dag, måste ta och boka tvättstugan och hoppas att det finns en ledig tid så snart som möjligt… Tvätten svämmar över tvättkorgen (iofs är den väldigt liten men ändå).

Har förresten fotat koftan som jag fick igår, tycker den är alldeles underbar! Jag älskar verkligen varma, mjuka, mysiga koftor som man kan krypa in i nu på hösten… Speciellt dagar som denna när det ösregnar och är grått, kallt, fuktigt och trist väder.

Så här ser koftan ut som jag fick i present igår, den är strl L och kommer från KappAhl. Den är mer beige-brun i verkligheten än på fotot, 100% akryl så den är inget sånt där kliande hemskt material.

Sen så köpte jag faktiskt ett par tygskor på rea, Wedins har total utförsäljning och alla skor kostade mellan 10 och 100 kr ungefär. Så det blev ett par vita tygskor med färggranna stjärnor på i strl 38 för 30 kr.

/ Sarah

Kommentera

