Husvakt – Tjockisbloggen.se

Ska egentligen vara ledig, men då jag haft två sjukdagar och inte vill förlora lön så jobbar jag in dem istället. Alltså sitter jag på jobbet fram till 21 ikväll. Ikväll efter jobbet så tar jag en bag med kläder och drar ut till Kats hus, ska vara husvakt i två veckor framöver. Det innebär även kattvakt till de två fluffmonstren.  Har planer på att skämma bort dem, som jag sagt innan så är iaf en dem inte särskilt förtjust i mig och ser ut som hon vill äta upp mig :-).

Ska bli rätt skönt att ha lugn och ro därute, inte massa teknik som stör eftersom hon inte har internet. Kommer bli en hejare på att göra upp brasor i öppen spis nu (måste öva för jag är kass på det och det är enklaste och billigaste sättet att få huset varmt), och ett riktigt kök har jag som jag kan pyssla i. Vill baka också men då måste jag först gå på jakt efter proppskåpet, tydligen är det någon propp som måste fixas, och Kat vet inte vart det är.

Det kommer bli två veckor med kattmys, sitta och gunga på verandan och dricka te i mörkret. Har planer på att vara hemma i lägeneheten så lite som möjligt under tiden. Jag vill ha ett eget hus!!! Men de är svåra att få tag på, hon har haft tur. Tänkte ringa på en lägenhet igår däremot, vill ha något eget. Tyvärr kunde tjejen som hyr ut den bara ryska, så måste be någon av mina kollegor som talar ryska göra samtalet åt mig. Den är jättefin och ligger bara några minuter från där jag bor nu, dessutom hade den vettig hyra.

Tunika: VeroModa, Leggings: Zara

Tunika: VeroModa, Leggings: Zara

/Hanna

Kommentera

