Presentation av nya tillskottet på Tjockisbloggen.se

Som vi har antytt och berättat lite grann om i tidigare inlägg så har vi fått ett tillskott här på bloggen. Det är en ny Luleå-tjej som heter Jaana som kommer att börja blogga tillsammans med oss…

Hanna kommer självklart att fortsätta blogga från Tallinn men av praktiska skäl så tyckte vi att det kunde vara bra att vara två bloggare här i Luleå eftersom det är här alla samarbeten sker. Och det är ju även här som vi möter media och liknande 🙂

För Jaana så blev det en ganska tuff start i tisdags då vi blev ombedda att ställa upp i en artikel för en av lokaltidningarna. Det var första gången Jaana figurerar i tidningen men det gick hur bra som helst, jag har ju varit med några gånger vid det här laget nu.

Artikeln i lokaltidningen kommer ut nån gång i mitten på september. Det beror på att Jaana kommer att vara bortrest på fjällvandring i närmare två veckor så vi tycker att det är roligare att vänta tills hon är på hemmaplan igen.

Eftersom hon kommer att vara bortrest ett tag nu så kommer hon inte att börja blogga på ”allvar” förrän hon kommer hem, eventuellt kanske hon hinner skriva ett kortare inlägg innan hon åker men hon har nog fullt upp med packning 🙂

Här kommer Jaanas presentation av sig själv :

Mitt namn är Jaana Malmberg och är 30 år fyllda i år. Jag är en ny stolt bloggare på sidan och kommer att börja blogga när jag är tillbaks från en 10 dagar lång vandring på våra vackra fjäll.

Jag är nyutbildad från SLU där jag läst Etologi och Djurskyddsprogrammet.  Har arbetat sedan sommaren 2008 som djurskyddshandläggare och finns nu på Länsstyrelsen här i Luleå. Sitter även med i styrelsen i DIRF, där jag engagerar mig i frågor som rör djurskydd främst i Sverige.

Från början är jag från Norrköping men har de senaste åren bott i Skara samt Enköping pga. studier och arbete. Nu är jag förälskad i den underbara kuststaden Luleå och hoppas att med tiden få bli en äkta norrbottning 🙂

På fritiden pysslar jag en hel del med djur.  Festis, min halvblodskorsning och jag är själsfränder och även om vi nog förmodligen inte kommer att vinna många priser på att båda vara ouppfostrade, busiga och stenhårda i huvudet så har vi otroligt roligt tillsammans 🙂
Vi tränar western och satsar på grenarna reining, trail och horsemanship.

Jag är mycket glad och driftig som person, tar mig an projekt helhjärtat och med mycket glöd. För att göra av med en del av min energi använder jag naturen där man kan hitta mig på långa promenader och i simhallen simmandes några längder. Att jag sedan i huvudsak går dit eftersom jag är finska utan bastu hemma nämner vi lite inom parentes 😉

Eftersom jag studerat under de senaste åren och många hål har funnits att fylla rent ekonomiskt kan ni och jag glädja oss med att jag behöver en helt ny garderob.  Jag älskar kläder men följer inga trender slaviskt, och har en liten svaghet för skor 🙂

Att få vara en del av den här bloggen känns jätteroligt för som Sarah och Hanna säger så är det ju inte storleken som är det viktigaste utan att man tar hand om sin kropp på ett bra sätt. Det känns både roligt och viktigt att vara en motvikt till alla bantningsbloggar, diettips och ”så går du ner 6 kg på 3 veckor” och de ideal som media sprider.

Hoppas att ni kommer välkomna mig som ny bloggare, ska bli roligt att komma igång när jag kommer hem från min vandring!

Kram Jaana

One thought on “Presentation av nya tillskottet på Tjockisbloggen.se

Kommentera

