Dagens outfit och lite shopping – Tjockisbloggen.se

Det här får bli ett väldigt kort och snabbt inlägg, ska alldeles strax slänga mig i soffan med min älskling och kolla på en film… Ska tända lite ljus och krypa ner under en mysig filt för jag känner mig frusen ikväll.

Idag vaknade vi till ett oerhört trist väder, regnet har verkligen vräkt ner fram till eftermiddagen då det började klarna upp. Nu ikväll så har till och med solen tittar fram och det blev riktigt fint väder…

Jag har varit till stan en snabbis, gjort lite ärenden och varit på bland annat Apoteket. Sen var jag och hämtade min present, min ”vi-har-varit-förlovade-i-sex-år”-present 🙂 En jättesnygg klänning som jag spanat in på internet som jag fick köpa från min älskling.

Klänning från KappAhl strl 44/46 köpt idag

Mörkbrun, blommig klänning från KappAhl strl 44/46

Var också och bytte in ett par jeans som jag köpte i sommar som efter en tvätt blivit jättekonstigt vridna i sömmarna, det var som att sömmarna kympte (tråden) men inte tyget runt om så det blev skitfult. Fanns inga likadana jeans kvar så jag fick leta efter något annat, snubblade över ett par mörkt bruna manchesterleggings så bytte till dem. Gick tyvärr inte att fota dem på ett bra sätt men så här är färgen iaf…

Manchesterleggings strl 40 från KappAhl

Manchesterleggings strl 40 från KappAhl

Dagens outfit består av tunika strl 36/38, manchesterleggings fr KappAhl strl 40

Dagens outfit består av tunika strl 36/38, manchesterleggings fr KappAhl strl 40

/ Sarah

3 thoughts on “Dagens outfit och lite shopping – Tjockisbloggen.se

  1. Den klänning var jätte snygg : ) och med mörkbruna manchester leggings under blir det ett perfekt basplagg för hösten =D.
    Förrutom att klänning kan användas till festligare tillfällen också naturligtvis 😉

    Ha en bra helg!

  2. Ja den var verkligen fin, väldigt ”höstig” i färgerna. Måste dock försöka hitta ett linne som passar till för den var väldigt urringad.. Skulle vilja ha ett som är samma vinröda färg som blommorna i klänningen. Men de flesta affärer verkar bara ha svarta, vita och grå linnen tyvärr.
    / Kram Sarah

Kommentera

