Lugn kväll – Tjockisbloggen.se

Har antingen legat dåligt när jag sover eller så sitter jag helt fel, men min rygg tycker inte om mig just nu. Har ont i axlarna och är superöm över högra sidan av svanken. Ska förbi hemma innan jag far ut till huset igen ikväll och hämta datorn, ska passa på att ta med värktabletter också.

Sitter på jobbet, rätt lugnt lördag som tur är. Har lite ont i halsen så dricker HotRem, riktigt bra för att ta död på förkylningar. Varm flytande medicin, är samma verksamma ämne som alvedon och en massa c-vitamin. Inte gott, men bra. En timme kvar tills jag slutar, ungefär. Då blir det förbi Rimi och göra ett ärende, måste även köpa fler bussbiljetter. Sen hem, hämta några grejer och ut till huset.

Handlade igår så jag har mat i några dagar, orkar inte handla varje dag dit ut, vilket det lätt blir till lägenheten. När man är två som slåss om ett kylskåp och liten frys är det svårt att storhandla. Imorgon är jag ledig (vi har stängt söndagar) men ska ändå in till stan. Ska förbi en kompis som har födelsedagsfika. Sen har jag planer för kvällen.

Ikväll ska jag ta det lugnt då jag lär vara tillbaks i huset innan 22 :-). Äntligen lite tid att bara slappa och sitta på altanen, tror katterna känner sig oomtyckta. Nåja, jag skämde bort dem igår med ”lyx”mat och inte torrfoder så de klagar nog inte. Med varm tröja, en kopp te, bra musik på datorn, så blir det nog en bra kväll :-).

Har ingen möjlighet att lägga in bilder just nu tyvärr. Tappat bort överföringskabeln till kameran, och måste lägga in bilder när jag är på jobbet just nu. Ska kolla om jag kan få tag på en sån kabel. Ha en bra kväll alla

/Hanna

Kommentera

