Strömlös – Tjockisbloggen.se

Fick ge upp tanken på lugn helg i huset. När jag kom dit efter jobbet på lördag, så var det kolsvart, och ingen lampa gick att tända. Great, strömmen hade gått. Det är i detta läge jag gärna påpekar att jag är enormt mörkrädd. Alltså, leta fram några ljus att tända i mörkret, och starta en brasa i öppna spisen. Självklart kunde jag inte laga mat, och eftersom vattenpunpen går på el så ja, det vattnet räcker inte länge. Somnade väldigt tidigt i lördags kväll kan jag säga, fanns inte så mycket annat att göra.

Söndag morgon gick åt till att leta fel, men efter samtal med elbolag (inget fel hos dem) och inga fel där jag såg, gav jag upp. Ungefär i samma veva la vattnet av så jag plockade ihop mina grejer, matade katterna och tog en taxi in till stan. Fanns inte mer jag kunde göra för stunden. Väntar ännu svar från den som äger huset om det finns något ytterligare proppskåp. Ska även be en kollega komma ut och se om han kan få ordning på det.

När jag kom in till stan igen var det snabbdusch på schemat, sen hem till en kompis som hade födelsedagsfika. Var där någon timme. Sen gjorde jag nog inte mycket mer vettigt. Hade ett givande samtal med en person igår och vi får se vad det blir av det. Hoppas på det bästa.

Imorse var jag uppe tidigt, for iväg och matade missarna innan jobbet. Sen in till stan igen och gjorde ärenden jag skjutit upp på tok för länge. Nu har jag fixat ett till konto att kunna lägga undan pengar på, ansökt om visakort och beställt estniskt ID-kort. Fick mycket gjort :-). Nu sitter jag då på jobbet och har 4,5 timme kvar av dagen.

Så här ser jag ut idag…

Kjol och tröja från Terranova (ja, det är samma kjol som jag har i lila, jag gillar den så blev en till i annan färg)

Kjol och tröja från Terranova (ja, det är samma kjol som jag har i lila, jag gillar den så blev en till i annan färg)

/Hanna

Kommentera

