I got the power, igen – Tjockisbloggen.se

Jag och en kollega for från jobbet en stund för att kolla upp elen i huset. Var jag något irriterad när vi hittade felet? Huvudsäkringen hade såklart slagit ut, och jag hade bara missat det väldigt vita stora skåpet på elstolpen utanför staketet, vid grannens tomt. Letade nyckeln till det och kolla, alla spakar stog på off. Slog på dem, och hörde hur det surrade till i huset av att vattenpumpen satte igång igen. Så nu kan jag vara därute och vara en duktig husvakt. Ska även lära Kat vart hon hittar allt detta när hon kommer hem, om det händer igen.

Kommer nog inte åka ut ikväll däremot, blir så sent. Plockar ihop lite och åker ut imorgon efter jobbet. Mycket glad jag, och glada katter som får sällskap. När vi kom till huset kollade vi även om vi hittade några fel i uthuset och blev mycket överaskade av att det helt plötsligt kikade ner en katt på oss. Hur sjutton hon kommit upp på vinden i uthuset, det övergår mitt förstånd.

På grund av denna sväng ut till huset idag, samt mina två sjukdagar så har jag en del att jobba in, så försöker börja tidigare. Funderar på om jag ska ta ett pass extra på lördag, bara för att få in de där timmarna. Ska nog kolla det med chefen. Fast en dag på stan med Emilia låter också rätt lockande om jag skulle få med henne. Men hon skrev just att hon nog är i Finland hela helgen så, får se vad jag hittar på.

Ska jobba på här, och så här ser jag ut idag.

Klänning och leggings från Zara

Klänning och leggings från Zara

/Hanna

Kommentera

