Ny jacka och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

Det är verkligen lugnt hos oss för tillfället… Ingen av oss känner oss helt krya, förutom då hunden som är sig själv (dvs vild och galen *s*).  Jag har mått lite illa till och från och inte haft nån direkt matlust fast jag märker ju att jag mår bättre när jag har ätit. Men det är nog nåt övergående, känner mig frisk och som vanligt i övrigt så skulle inte säga att jag är sjuk direkt 🙂

Tidigare i veckan så tog jag upp mina höstjackor från förrådet för nu börjar det vara ganska kallt på kvällarna här i Luleå… Men tyvärr så kunde jag inte ha någon av mina tre höstjackor eller mina två vinterjackor, de är alldeles för stora.

Många säger att det är ju ett angenämnt problem att kläderna är för stora och att det är ju roligt att få/måsta köpa nytt… Visst det håller jag ju med om att det är roligt att köpa nytt, men man ska kunna ha råd med det också (vilket inte alltid är så lätt) 🙂

Men igår så köpte jag mig faktiskt en ny jacka som jag kan använda både höst och vår, och om jag har en varm tröja under den så kommer jag nog kunna ha den en del av vintern också. En riktigt dundervarm vinterjacka har jag sedan förra vintern och trots att jag nästan drunknar i den så ska jag behålla den ändå för den är perfekt för hundpromenader 🙂

Här kommer gårdagens outfit samt jackan som jag shoppade på KappAhl. Jackan kostade 999 kr men följer man den här länken så finns där en rabattkupong på 25% att skriva ut 🙂

Klänning strl 40/42 KappAhl, jeansleggings strl 44/46 KappAhl

Klänning med asymmetrisk skärning strl 40/42 KappAhl, jeansleggings strl 44/46 KappAhl

Här finns klänningen som jag har på mig på outfitbilden

Min nya jacka från KappAhl storlek L 44/46

3 thoughts on “Ny jacka och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

Kommentera

