Babbel från Sarah – Tjockisbloggen.se

Sov så dåligt inatt så jag hade tänkt ta en lugn förmiddag men så blev det ju inte… Eller jo iofs så hade vi en lugn morgon och förmiddag (iaf fram till 10.30) för vi låg i sängen och kollade film på datorn *s*.

Sen bar det iväg till stan för att fixa lite ärenden men det tog bara runt 40 minuter och sen var vi och handlade och besökte även Röda Korset second hand butik. Har varit på stan och försökt leta reda på en speciell bok men tyvärr så finns det inte att få tag i böcker om det speciella ämnet 😦

Var och lämnade igen en tröja som jag har fått som tyvärr var för stor, eller jag lämnade inte igen den utan jag bytte den mot en topp och kjol som var på rea och en korsett-topp till ordinarie pris så jag fick betala 49 kr själv vilket man kan säga är ett fynd för de kläderna. Ska slänga in foto på det senare tänkte jag, ska ändå fixa en dagens outfitbild 🙂

Har tänkt på att jag har väldigt mycket kläder från KappAhl just nu, det var faktiskt en som frågade om vi har blogg-rabatt där eftersom jag handlar mycket där och sen visar det på bloggen *s*. Men jag kan lova er att något sådant har vi definitivt inte, däremot så får jag ofta 25%-rabattkuponger både på mailen och hem i brevlådan från KappAhl och jag gillar dessutom deras kläder 🙂

Har även varit på Röda Korsets second hand butik och lämpat av två kassar med kläder som var för stora åt mig och så fyndade jag en underbar gammal tekopp med fat (70-tals stil) för 5 kr, jag älskar muggar och koppar!

Senare idag så ska jag gå igenom min garderob för längst in har jag pressat in några klänningar som jag älskar men inte har vågat prova sen jag gick ner så mycket i vikt för jag är rädd att de ska se gräsliga ut och jag vill inte det… Men om de inte passar längre (24 kg är ändå ganska stor skillnad) så är det ju lika bra att de får flytta och glädja någon annan 🙂

Nu är det dags för hundpromenad! Kommer ett inlägg med outfit och shopping lite senare under dagen eller kvällen.

/ Sarah

Kommentera

