Snygg Snabb Shopping – Tjockisbloggen.se

Det här får bli ett väldans snabbt inlägg för vi ska äta middag om ett par minuter bara, det blir helstekta kycklingfiléer och ris med romantica-tomater till.

Har gjort en supersnabb shoppingrunda på stan idag, skrev mer om det tidigare idag… Det blev en kjol och två toppar varav en topp är korsett-liknande. Här kommer foton på min Snygga Snabba Shopping

Korsett-liknande topp fr KappAhl strl 46

Korsett-liknande topp fr KappAhl strl 46

Närbild på toppen ovan

Närbild på toppen ovan

Kjol strl 44/46 KappAhl, ska dock byta den till en mindre strl nästa vecka

Kjol strl 44/46 KappAhl, ska dock byta den till en mindre strl nästa vecka

Topp strl 36/38 fr KappAhl

Topp strl 36/38 fr KappAhl

/ Sarah

6 thoughts on “Snygg Snabb Shopping – Tjockisbloggen.se

  1. Vad du har gått ner i vikt Sarah. Det är ju helt otroligt. Är du inte stolt över dig själv?

  2. Lollo – Nej varför ska jag vara stolt över det? Att gå ner i vikt har inte varit ett mål för mig och att jag rasade så mycket i vikt i sommar beror på sjukdom. Så jag har aldrig ens velat eller försökt att gå ner i vikt så vad är det att vara stolt över? För mig så har det varit väldigt jobbigt och påfrestande med alla kommentarer om att jag skulle ha bantat, att jag är så snygg nu (vilket då innebär att jag var ful innan?), att det är så roligt att få köpa nya kläder (jovisst då kan ju den som tycker det få betala också)…

    Så nej jag anser inte att det är något att vara stolt över eftersom det i mitt fall beror på sjukdom och medicinering och inte medvetet. Jag kan dessutom säga att gå ner 20 kg på två månader är ingenting som jag någonsin skulle rekommendera för någon av både fysiska och psykiska skäl, det tär fruktansvärt mycket på kropp och själ och är inte hälsosamt på något vis.

    / Sarah

  3. m – Nejdå det är ingenting farligt, ska väl egentligen inte kalla det för sjukdom heller. Det är ingen sjukdom utan snarare en kemisk obalans i min kropp och hjärna som jag medicinerat mot och den medicinen gjorde att jag rasade i vikt och tyvärr fortfarande gör det. Du kan läsa mer här, det är ett väldigt rörigt inlägg men det förklarar mer 🙂
    https://tjockisbloggen.wordpress.com/2009/07/28/att-erkanna-och-inse-forsta-steget-till-sjalvinsikt-tjockisbloggen-se/

    Kram Sarah

Kommentera

