God morgon bloggvärlden – Tjockisbloggen.se

Nu är det ett par dagar sen jag skrev sen sist men jag har varit ute och flängt omkring så har inte funnits tid (eller internet).

I lördags så for jag och hunden upp till stugan för att umgås med min farmor som följt med mina föräldrar dit över helgen… David stannade hemma eftersom han fortfarande är sjuk.

Sen i söndags så var jag till Ikea en sväng igen, handlade lite smågrejer som alltid är bra att ha som decilitermått tex. Hade även sån sablans tur att blomman som jag köpte förra gången (en jättestor palm, typ yucca) för 99 kr (ord.pris 199 kr) nu fanns på fyndavdelningen för 49 kr!

Den hade lite fula bruna blad men annars var den jättefin med två nya fina skott på båda stammarna. Hade redan tidigare inne på Ikea köpt en jättesnygg stor vit kruka till den palmen jag köpte förra gången.

Fast nu hittade jag ju en till likadan blomma på fyndavdelningen men inte ides jag gå tillbaks hela vägen och leta efter en till snygg kruka *s*. Hade däremot tänkt kolla på DollarStore för det måste vara en rätt stor kruka och så vill jag ha en svart eller mörkgrå eftersom den nya blomman ska stå i sovrummet.

Annars händer det inte mycket här hos oss just nu… Idag ska jag börja med nya designen på hemsidan och bloggen, ska lägga in foton på Jaana också i bannern och information om henne på hemsidan också.

Nu är det dags för hundpromenad och det blir nog jag som får gå för min älskling är nyvaken medans jag har varit uppe snart en timme, vaknade vid halv nio idag.

/ Sarah

Kommentera

