Sena nyheter från Tjockisbloggen.se

Idag så blir det ett väldigt sent inlägg från mig, klockan är snart 23:30 och jag har tillbringat hela kvällen framför datorn. Men jag har faktiskt vart duktig och kommit ihåg att ta paus då och då för att röra på mig, min rygg går sönder totalt om jag sitter för länge i sträck.

Det här blir ett väldigt blandat inlägg med lite av varje… Dels så kan jag berätta att vi har en ny design på hemsidan igen för den som inte har hunnit se det, det är för att vi har ju fått en ny ”medarbetare” som vi skrev om för ett tag sedan. Jaana har nu kommit hem från sin fjällvandring så nu ska hon få lära sig hur bloggen fungerar så hoppas vi att det rasar in inlägg från henne också 🙂

Eftersom jag har suttit hela kvällen och pysslat med hemsidan och bloggen så kan det mycket väl hända att det finns saker som inte fungerar som de ska, om ni ser något som verkar galet eller tokigt så får ni jättegärna maila oss eller lämna en kommentar så får jag kika på det.

I övrigt så har vi städat en del idag, rensat ut sommarkläder och tagit ner det till förrådet tillsammans med lite andra grejer som skulle ner. David har hjälpt mig väldigt mycket med fotona och photoshop för mitt tålamod är inte det bästa när det kommer till såna saker *s*.

Vi har även hunnit med en snabbis till stan där jag ”råkade” använda upp ett presentkort på Lindex *s*. Det blev faktiskt en klänning som jag har bloggat om tidigare men som jag tyckte inte satt riktigt bra på överkroppen men jag provade en annan storlek idag och den satt mycket bättre.

Och igår så gjorde jag mitt livs bästa fynd måste jag berätta! Jag var förbi Röda Korsets secondhand-butik och botaniserade runt lite grann… Av en ren slump så fick jag syn på en så jäkla snygg kappa i ett hörn men tyckte att den såg både dyr och liten ut.

Men jag var tvungen att titta lite närmare på den, var helt säker på att den skulle kosta åtminstone 3-400 kr för just såna grejer kan de vara lite ”dyrare” på där… Speciellt eftersom det var päls också på denna (obs naturligtvis fuskpäls).

Kan säga att jag höll på att trilla baklänges när jag såg prislappen, 100 kr! Naturligtvis var jag ju tvungen att prova då *s*. Den är storlek 42 och är av ett franskt märke som jag inte minns just nu tyvärr.

Den satt bra på mig förutom att den är lite stor men jag ska flytta knapparna några cm eller göra ett extra hål i ”slejfen” bakom ryggen. Dessutom så måste jag fålla upp den 10-20 cm för som det är nu så släpar den i golvet, är det då kappan som är för lång eller innehållet i den som är för kort? *s*

Här kommer lite bilder :

Klänning Lindex strl M

Klänning Lindex strl M

Topp strl 42/44, jeans strl 44

Topp strl 42/44, jeans strl 44

/ Sarah

2 thoughts on “Sena nyheter från Tjockisbloggen.se

Kommentera

