Jag lever och ler – Tjockisbloggen.se

Vet att jag inte skrivit sen i lördags. Har haft dålig tillgång till internet, och jobbet har varit så lugnt så man bara har varit trött och faktiskt inte känt någon inspiration att skriva. Visst det är inte kul med stress, men när man har det för lugnt är det inte heller särskilt kul. Man hinner bli trött mellan samtalen. Men sen igår kväll är jag tillbaks inne i stan. Men igår kväll tillbringade jag med att städa och packa upp, dessutom kollade jag alla avsnitt jag inte hunnit se av Idol, jag älskar web-tv.

Är på jakt efter en höstjacka och suckade besviket igår när jag provade den som såg så fin ut på galgen, och den inte satt bra på mig alls. Jag kunde dra igen den, men jag vill gärna kunna andas också. Eländiga minimala spanska storlekar. Det var verkligen den skinnjackan som var mest min stil jag någonsin sett. Kort mc-modell med nitar på axelpartiet. Nå jag slapp spendera 1000 spänn. Ska gå och kolla second hand innan jobbet idag, även förbi Lindex, såg att de ska ha en snygg skinnjacka, men den verkade bara ha trekvartsärm och i så fall fungerar det inte. Däremot har jag sedan några dagar ett par grymma skor, tyvärr fejkskinn vilket gör att de knarrar lite. Men vad gör det när ens kollegor jämförde mig med tjejerna i Americas Next Top Model, 2 meter lång och skitsnygg. Nu är jag inte riktigt 2 meter i dem, men sådär 1,78 m.

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu, men jag är väldigt glad och mår toppen. Ibland behövs det bara en människa för att för en att må så bra 😉 Det är allt jag säger om saken :-). Ni får lägga ihop A och B själva…

Ska nog ta och hoppa in i duschen och sen planera någon slags kläder under tiden mitt hår torkar och lockar sig. Är konstigt väder ute, ena stunden kallt nästa strålar solen, lätt att hitta kläder som passar det, eller inte. Har hittat ett sätt för mina lockar att komma fram ordentligt, men har bara kört det med diadem. Ska testa utan idag och se hur det går. När jag duschat har jag i aloevere gel i håret, sådan man kan ha tex på solbränd hud. Låter torka en liten stund, sen i med hårgele som jag kramar i. Får massor av lockar 🙂 Igår köpte jag också en mousse för lockar som jag tänkte testa, nu när jag lärt mig att sluta kämpa mot de där krullarna :-).

Hoppas ni har en bra dag. Nedan är bild på mina skor, samt en några dagar gammal outfit och gårdagens.

Kjol: Terranova, Linne: H&M, Munkjacka: Second hand

Kjol: Terranova, Linne: H&M, Munkjacka: Second hand

Väst och bälte: Second hand, Leggings: Zara, T-shirt: Cubus, Skor: Mina nya underbara från ABC King

Väst och bälte: Second hand, Leggings: Zara, T-shirt: Cubus, Skor: Mina nya underbara från ABC King

/Hanna

2 thoughts on “Jag lever och ler – Tjockisbloggen.se

Kommentera

