Min första outfit och senast shoppat – Tjockisbloggen.se

Tänkte gå ut och dansa i helgen och eftersom vandringen på fjälls förändrat min kropp en hel del så kändes inget i garderoben roligt att sätta på sig. Enda lösningen på problemet är självklart att köpa ngt nytt 😉

Så idag var jag och shoppade loss med Sarah. Sarah har ett fantastiskt öga för vad som passar på andra och givetvis satt de 5 par jeans jag hade plockat fram mycket sämre än just det par som Sarah tittat ut 😛

Så det blev ett par jeans med silverstripes på Kappahl och en tröja som ni redan en gång sett fast på Sarah från samma butik.   Såg den på bloggen och blev helt såld på hur fin Sarah såg ut i den och var då givetvis tvungen att köpa en egen 🙂

Sarah som vid det här laget har sett mig i underkläderna både en och två gånger drog sedan iväg mig till underklädsbutiken Elenora Laura.   Den trevliga kvinnan som arbetade i butiken kom fram till det som Sarah för länge sedan förstått.

Jag var en D kupa istället för dom C kupor jag försökt trycka in mina stackars bröst i 😦 Detta förklarar det eviga jobbiga trixandet med bh:n under dagarna. Dom är helt enkelt för små. Jag fick en smärre chockupplevelse i butiken men trallade glatt iväg med min nya bh och trosor som jag tänker använda på lördag och därmed sätta klicken över i:t på min fina nya outfit 😉

Så här såg jag ut på jobbet idag, även dessa kläder inköpta på KappAhl (måste nog börja variera mina butiker men jag kan inte hjälpa att jag älskar deras sortiment i år 🙂 )

Här är lördagens outfit som inhandlades idag på KappAhl.

Och här är den svarta fina klänningen på Lindex rea som jag inte kunde motstå i sista sekunden 🙂

Också den givetvis uppnappad av Sarah. Den fanns i cerise också men mitt försiktiga jag som ännu inte riktigt vågar leka allt för drastiskt med färger valde givetvis den svarta versionen.  Grönt, lila rött och gult har iallfall börjat föras in i den annars ganska mörka garderoben 🙂
Får nog ha på mig ngt på benen *s*.

/ Jaana

2 thoughts on “Min första outfit och senast shoppat – Tjockisbloggen.se

Kommentera

