Inget är så illa att det inte kan bli värre – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit uppe riktigt tidigt ska jag säga er, hade ställt min väckarklocka att ringa (om man kan kalla det oväsendet för att ringa vete sjutton) kl 7 imorse men jag var vaken redan före kl 6.

De senaste nätterna har jag sovit så dåligt, somnat först framåt klockan två och ibland tre till och med… Att inte jag kan sova gör ju att vissa sängkamrater också sover dåligt när jag ligger och vrider och vänder mig, suckar och stönar.

Så nu bestämde jag mig igår för att jag ska kliva upp riktigt tidigt oavsett hur trött jag är så att jag kanske kan få rätsida på min sömn genom att kliva upp tidigt, känna mig som en zombie och vara i farten hela dagen och trötta ut mig själv.

Har suttit och funderat nu på morgonen hur saker och ting kan bli som de blir på lustiga sätt ibland… Jag är egentligen världens mest pessimistiska person, min inställning är väl ungefär som min pappa brukar skoja och säga ”ingenting är så illa att det inte kan bli värre” *s*. Men egentligen så är det ju faktiskt så att om man inte hoppas på för mycket så kan man ju heller inte bli besviken?

Som igår till exempel, det glömde jag att berätta om, jag hade tänkt kolla efter ett par nya höst- och vinterskor bara för att se vad det finns för utbud… Jag var helt inställd på att jag kommer bli skitbesviken, sur och arg för att jag dels har så sjukt svårt att hitta skor som passar mina deformerade fötter och dels för att jag har varken lust eller råd att lägga uppemot en tusenlapp på ett par skor (hur bra de än är).

Så med inställningen att jag kommer inte att hitta några bra skor gav jag mig ut på stan… Hittade såklart inga skor som passade för jag vill ha skor med rejäl sula, ingen klack och som sitter skönt, dessutom får de inte kosta mer än 4-500 kr för jag har svårt att se att skor är värda mer (jag har problem med fötterna och sliter ut ett par skor på nån månad bara).

Men jag visste ju redan att jag skulle inte hitta några så jag blev inte besviken, bra inställning (ibland iaf). På väg hem så tänkte jag att jag skulle slinka förbi secondhand-butiken för att kolla om de fått in några riktigt gamla kokböcker eller glasdjur (jag samlar på båda delarna).

Inte nog med att jag hittade en jättefin kokbok från 1940 för bara 5 kr, dessutom så hittade jag ett par helt underbara höst- och vinterskor för bara 50 kr! Visserligen så är de inte i perfekt skick och de är lite för stora för mina fötter eftersom det är strl 39 och jag i vanliga fall har 37/38.

Men eftersom de var sköna, snygga och i äkta läder med rejäla sulor och jag vet att med en tjocksocka i dem så kommer de att vara perfekta längre fram i höst och även till vintern så köpte jag dem. Jag vill ha skor med rejäla gummisulor för jag har väldigt dålig balans och är livrädd för att halka, ser ut som en pensionär med osteoporos när jag hankar mig fram med broddar och håller i allt som går att hålla i *s*.

Tyvärr så var dragkedjan trasig på båda skorna så jag ska lämna in dem till skomakaren idag, ringde dit innan jag köpte skorna och kollade vad det skulle kosta… 250 kr för att laga båda skorna, det var ju inte så farligt för då får jag ge 300 kr för ett par stövlar i äkta skinn/läder och då vet jag att jag får ett par skor som redan är mjuka och ingångna som passar mina fötter.

De är av märket Docks, Dockers eller nåt sånt jag minns inte exakt och de står nerpackade i en påse för att följa med mig till stan senare idag så jag ids inte gå och kolla… Hittade en bild på internet som liknar mina skor men mina har grövre sula och är lite slitna och ser överhuvudtaget lite grövre ut.

Så summan av kardemumman och slutklämmen på mitt röriga inlägg och svammel, är väl egentligen att om man har inställningen att det kommer ändå gå att skogen så kanske det blir precis tvärtom och slutar riktigt bra?

Nej jag tycker faktiskt inte att alla ska gå runt och vara buttra, sura och pessimistiska hela tiden *s*. Även jag har mina ljusa stunder och kan vara riktigt positivt inställd till saker, men visst är det något som jag måste jobba på att bli bättre på. Men vad jag vill säga är att ibland så kan det sluta bra trots att man är inställd på att allt ska gå åt helsike 🙂

Måste avsluta mitt babblande med att visa en helt underbar bild som min älskling tog på mig i somras när vi var på stranden, han är en så otroligt duktig fotograf att det är nästan skrämmande! Den här bilden blev så himla fin när han lekte med den i photoshop och jag kan knappt tro att det är en bild på mig *s*. Kan även tipsa om att kika in på Davids fotosida.

Klicka för större bild

Nej nu är det dags att ta itu med att göra lite nytta idag, har tänkt försöka hålla igång idag så mycket jag bara kan så att jag stupar i säng ikväll och kanske kan få sova ordentligt nu 🙂

/ Sarah

4 thoughts on “Inget är så illa att det inte kan bli värre – Tjockisbloggen.se

  1. Doctor Martens? Eller kopior på så’na, de ser ut som ett par Dr Martens iallafall. Grattis!

    Isan

  2. Nej det är inte äkta Martens det vet jag för det hade jag när jag var yngre 🙂
    Men de heter något liknande och ser ut ungefär så, så det är väl nån wannabee-dojja jag har köpt *s*. Är iaf äkta läder så det är ju bra 🙂

  3. Malin – Och jag som inte får tillbaks skorna förrän nästa tisdag! Jag vill ju ha dem nuu och börja använda dem direkt ju *s*. Otålig? Vem? Jag? Nääää 😀
    Ja David är verkligen superduktig men jag är ju sån som tycker det är ganska jobbigt att bli fotad och känner mig lätt obekväm så han får tjata för att få fånga mig *s*. Men jag ska faktiskt be honom att ta lite snygga höstbilder som jag kan lägga ut här på bloggen nu när jag har så mycket nya snygga kläder 🙂
    / Kram Sarah

Kommentera

