Tekniskt strul- tjockisbloggen.se

Ska ta lite bilder på en ny outfit ikväll och mina nyförvärvade skor.. 🙂

Har lite tekniskt strul för tillfället med min Lap Top, så bilderna läggs upp så snart som möjligt. En väninnas snälla pojkvän har lovat kasta ett öga på datorn.  Tur att det finns snälla människor som hjälper till vid teknisk nöd.

Vaknade för all del också klockan sex idag, men det var då inte helt frivilligt utan klockan ringde surt vid just detta klockslag. Detta för att jag skulle kunna få möjlighet med min favoritsyssla. Det finns två tider i veckan då de öppnar upp hela bassängen på badhuset för motionsimning och då finns garanterat jag på plats 😀  Sedan hur populärt jag tycker det är, att en av dessa tider är förlagt till kl 06:45 ska vi lämna osagt.

Med simning i åtanken så blev jag otroligt ledsen när en vän berättade att under simning som del av gymnastiken så är det vanligt med skolk pga att många känner att de måste ha en viss sorts kropp för att bära bikini. Har själv erfarenheter från familj och vänner som har varit svåra att få med på en simtur för att de inte trivs i baddräkten och tycker detta är förfärligt 😦 Men gladare blir jag på badhuset när jag ser alla möjliga slags kroppar, i alla möjliga slags badkläder. Personligen simmar jag inte i något annat än en baddräkt, den sitter bättre och håller saker på sin plats 😀 Smakfråga såväl som en komfortfråga men att jag inte skulle kunna ha en bikini på mig för att jag inte såg ut som tjejerna på omslagsbilderna får mig att vilja bada i ingenting alls snart !!

Imorgon ska Sarah och jag träna på inpuls,  jag smygstartade igår och kände mig både glad, exalterad, förvirrad, malplacerad och utråkad samtidigt :O . Lokalerna är iallafall trevliga och fina och maskinerna lättförståliga för nybörjare 🙂 Normalt sett som ni kanske redan har förstått av de bilder jag lagt ut är jag en naturnörd rakt igenom. Så att springa och rida i skogen samt simma är saker jag verkligen uppskattar. Men jag antar att jag ska ge det här med gymandet några chanser eller iallfall en månads provtid innan jag kommer med en slutvärdering 🙂

/Jaana

Kommentera

