Alla är idioter – Tjockisbloggen.se

Idag har det varit en sån där dag då man verkligen inte borde stiga ur sängen och än mindre vistas bland människor… Men det beror faktiskt inte på mig idag utan att de flesta människor som jag tyvärr råkat på idag är kompletta IDIOTER!

Kan redan nu varna för att det här kommer att bli ett väldigt irriterat inlägg för jag är så less på människor som tror att de kan bete sig hur de vill och vara otrevliga och köra med folk och dessutom ställa till med fara för andra.

Dagen började så himla bra strax före kl 6 när min älskling pussade mig hejdå innan han for till jobbet och jag såg fram emot att göra nytta hela dagen och få städat och donat här hemma så man kan slappa närmare helgen och inte behöva tänka på det…

Men istället så har dagen gått åt till att stressa som en galning, svara hundra gånger i telefonen för att samma krångliga kärring har ringt flera gånger och strulat. Det var en som skulle köpa en grej av oss och hon var så himla entusiastisk att hon skulle köpa den och vi fick absolut inte sälja till någon annan och hon skulle komma en viss tid…

Jag stressade som en galning och fick ont i magen för att jag skulle hinna städa och fixa mina ärenden innan hon skulle dyka upp. När hon väl kommer så är hon sur och otrevlig och ska inte alls köpa det vi skulle sälja och jag stod där med skägget i brevlådan typ och har jäktat och jagat upp mig själv hela dagen i onödan, hann inte med någon lunch heller.

Dessutom var hon otroligt otrevlig och sånt tål jag bara inte! Speciellt som jag inte hade gett henne någon orsak att vara otrevlig mot mig, det var ju hon som strulade och tjorvade men jag ställde upp och anpassade mig ändå… Och en utskällning var tacken!

Stressade iväg igen för att jag skulle hinna förbi gymmet och ta ett träningspass med Jaana plus att jag skulle förbi Apoteket. På Apoteket gick det för en gångs skull faktiskt fort och personalen var både trevlig och hjälpsam men sen kom jag på att mina träningsskor låg hemma och jag hann verkligen inte hem och hämta dem och sen tillbaks till gymmet vilket tyvärr förstörde dagens enda trevliga upplevelse.

Men imorrn ska jag verkligen hinna med ett pass kickboxning även om jag egentligen borde börja väldigt lugnt för ryggens skull men jag har så mycket irritation och överskottsenergi som måste ut nuuu.

Dagen blev ju inte bättre när jag kom hem och tog ut Igor på en promenad samtidigt som jag pratar med min mamma i telefonen… Rätt vad det är så kommer det en stor svart hanhund framrusande och Igor hatar verkligen lösa hundar, han har blivit påhoppad så många gånger att han är livrädd stackaren.

Röt åt idioten att hon ska se till att ha hunden kopplad (det finns faktiskt något som heter LAG på att hunden ska vara KOPPLAD) men hon svarade bara nääää. Hur dum i huvudet är man inte om man har en hund lös och den inte lyder minsta lilla???

Blir så förbannad och ledsen för Igor har verkligen aldrig gjort en annan hund illa men han är jätterädd för lösa hundar och speciellt hanhundar efter att ha blivit påflugen flera gånger! Hur ska vi nånsin kunna få honom att inte vara rädd när såna där idioter har sina hundar lösa?!

Jag vet att det inte är hundens fel utan felet sitter hos ägaren men tyvärr så tvekar jag inte att sparka för att skydda min egen hund om det inte går att skydda honom på annat sätt för min hund förtjänar så mycket bättre än att bli påflugen av lösa kräk.

Var så arg och ledsen så tårarna sprutade så jag ringde till Jaana och klagade av mig, som lägligt nog råkar kunna lagen ganska bra i och med att hon är djurskyddsinspektör och tro mig jag är inte den enda som anser att puckot idag är en idiot. Kändes skönt att klaga av sig på nån som vet hur det är och förstår hur arg och ledsen man blir, för att inte tala om rädd…

Vad mer kan gå fel idag?? Så ska jag väl inte säga för då brinner väl huset ner eller nåt… Ni får inte någon dagens outfit från mig idag för jag var så arg när jag kom hem att jag sket i det.

Hoppas att morgondagen blir en aaaniiiing bättre!

/ Sura Sarah

PS Nu så här i efterhand så kan jag tillägga att jag borde inte ha skrivit som jag skrev ovan, citat ”Vad mer kan gå fel idag??”

Vad mer kunde gå fel? Jo jag skulle väga mig (vilket jag gör en gång i veckan) för att jag måste ha kontroll på min vikt eftersom jag gått ner så mycket så fort (sjukdom). Vad händer då?? Joo våran väldigt pålitliga rejäla fina våg (eeh) från Biltema för 49 kr tycker att jag väger minsann 31 kg!

Och jag kan lova er att det gör jag inte! Det roliga här är att den bestämt sig för att det spelar ingen roll ifall jag står på den eller om den enda belastningen är luften runt den, oavsett vilket så står den envist på 31 kg.

Ja se så kul mitt liv kan bli vissa dagar… Helt ärligt så tänker jag bespara dem runt mig eländet och krypa ner under täcket och glo serier på datorn och vara riktigt sur, butter och osocial så kanske det blir en bättre dag imorrn.

Saker jag glömde nämna tidigare, dvs tillägg nr 2 :

En av mina två enda sköna behåar gick sönder idag
Jag har sparkat i samma lilltå säkert tjugo gånger idag i olika saker
Min mobiltelefon ”trillade” i golvet och det lossnade en bit
Skulle just duscha och schampot är slut
Min älskling är på kurs, kommer hem imorrn så jag är ensam ikväll
Datorn går segare än fryst sirap
Har fått (stress)finnar i ansiktet så jag ser ut som ett monster

5 thoughts on “Alla är idioter – Tjockisbloggen.se

  1. Sarah! Jag vet varför vågen reagerera när du skall väga dig. Du är helt enkelt för kort och når helt enkelt inte ner. Ta på dig ett par högklackade skor nästa gång gång du väger dig alternativt ställ vågen på på en pall. 🙂

    Ruskmamma

  2. missj – Åh en kram är precis vad jag behöver idag, tack! Speciellt när min älskling är borta på kurs så jag har bara vovven som sällskap ikväll 😦

  3. En stor kram kommer här!Vet själv hur dessa dagar är,jag är expert på att ha såna dagar.

Kommentera

