Bättre idag – Tjockisbloggen.se

Mår enorma mängder bättre idag. Har fått ordentlig sömn och kunnat vila ut. Det kan bero på en av två saker, eller en kombination av båda.

Antingen så fungerar jag som ett bi, som blir trött av rök. Vi lyckades göra inrökt hus igårkväll, av någon anledning så ville röken från de två öppna spisarna in och inte ut. Det var ungefär lika dimmigt som slaget vid Lützen inne i huset. Trots en dusch imorse känner jag mig ändå inrökt. Det där onda brandlarmet ska vi inte ens tala om, det tog oss sådär en kvart att stänga av för vi visste inte hur man skulle göra. Till sist viftade vi med det ute i friska luften och då tystnade det.  Katterna undrade vad sjutton vi höll på med för de såg mycket fundersamma ut.

Det kan även vara att jag fick en realitycheck igår i form av att en styck pojkvän tyckte att jag väl iaf kunde försöka vara positiv. Och han har ju rätt, om jag bara bestämmer att jag inte kommer kunna sova så är det ju så det blir. Om jag istället gör mitt bästa och tänker mindre så finns det bara en väg att ta, uppåt och bort från det dåliga.  Om jag bestämmer att det går ändå inte, då låter jag ju demonerna och det förflutna vinna och inte en chans att det kommer hända. Om jag tagit mig igenom skiten en gång och överlevt, inte tänker jag låta det ta över mig och dra ner mig igen!

Så idag mår jag mycket bättre som sagt 🙂 Luktar som en rökt fisk, men det kan jag ta.  Vad det än var så fungerade det, sov som en nyklubbad bebis.

Gårdagens och dagens outfit, enjoy…

Tunika: Indiska, Leggings: Zara

Tunika: Indiska, Leggings: Zara

T-shirt: från nätet, finns ett tidigare inlägg avrt jag beställt den, Jeans: GinaTricot

T-shirt: från nätet, finns ett tidigare inlägg vart jag har beställt den, Jeans: GinaTricot

Närbild på trycket Aerodynamically curvaceous

Närbild på trycket "Aerodynamically curvaceous"

/Hanna

2 thoughts on “Bättre idag – Tjockisbloggen.se

  1. mamma: 😀 Jag tycker nyklubbad bebis låter mycket roligare och ännu mindre politiskt korrekt… Det innebär inte att jag skulle kunna skada vare sig bebisar eller sälar!!!!

    /Hanna

Kommentera

