God morgon världen – Tjockisbloggen.se

Gäsp, massa sömn och ändå trött. Var på dåligt humör igår kväll (pms någon) så drog ut till Kat efter jobbet, orkade verkligen inte vara i stan med allt ljud. Självklart började det ösregna så när jag kom till huset var jag genomblöt. Men brasan var igång så det var bara att hänga kläderna på tork. Har ni aldrig somnat till ljudet och skenet av en sprakande brasa kan jag säga att det finns få saker som är så rogivande. La mig på kudden och det dröjde inte länge innan jag sov.

Har ingen inspirerande outfit idag, inte igår heller iof, men gårdagens får ni iaf bild på nedan. Däremot kör jag färg i sminket istället när jag har tråkiga ”jag har inget att ha på mig dagar”. Har återupptäckt favoriten mixing liquid, så har inte haft samma eyelinerfärg någon dag senaste två veckorna. Mixing liquid är en vätska som om man använder en tunn pensel doppad i vätskan kan göra eyeliner av alla sina ögonskuggor 🙂 Igår körde jag turkost, idag är det guldbrunt. Funkar även bra att fixera glitter med om man gillar det 🙂

Anyway, ingen dagens, men en gårdagens samt den frisyr mitt hår ville ha igår. Det vägrade göra som jag ville, så om det nu ville vara en stor lock i pannan så fick det väl vara det. Till det som sagt turkos eyeliner och ljusa läppar. Ska gå en liten promenad innan jag börjar jobba 12.30. Ha en bra dag.

Jeans: GinaTricot, Tröja: Terranova, Skärp: Second hand

Jeans: GinaTricot, Tröja: Terranova, Skärp: Second hand

Gårdagens hår och smink

Gårdagens hår och smink

/Hanna

7 thoughts on “God morgon världen – Tjockisbloggen.se

  1. Angel: Jag använder pure liquid mineral foundation från Maybelinne, sen täcker jag småplitor samt under ögonen med cover all mix, sist puder från Oriflame.

    /Hanna

  2. Tjica – Åh vad roligt att bli omnämnd 🙂
    Vi önskar dig en trevlig vecka eftersom vi inte hunnit med att svara under helgen 🙂
    / Kram, tjejerna

Kommentera

