I´m moving – Tjockisbloggen.se

Jo, jag ska flytta, men inte så långt, ska bara byta rum :-). Tjejen jag delar lägenhet ska flytta till en annan, det innebär att jag kommer få hela lägenheten själv. Då det rum hon haft har en dubbelsäng och större garderob känns det rätt självklart att det blir mitt nya sovrum. Får se om jag kommer få dela med någon annan men det kommer nog inte bli så då det vad jag vet inte finns fler tjejer som bor i någon av företagets lägenheter. Eller, två gör det men de delar redan på en.

Har hur som helst haft en bra helg, Lördag blev jag väckt av att telefonen ringde strax innan 10, Nadja och Kat satt på bussen och var på väg till mig och undrade om jag hade någon frukost hemma. När de väl kom sådär 20 minuter senare (jag har nog aldrig kommit ur sängen så fort eller duschat så snabbt) så var frukost onödig, de hade köpt med sig bakelser. Mycket onyttig men väldigt god frukost. Är så skönt att umgås med tjejer som äter det som får en att må bra och skiter i kalorier och sånt. Nu äter vi oftast rätt nyttigt alla tre, men ibland får vi våra infall.

Satt och kollade konstiga ryska youtube-klipp en liten stund, sen drog vi ut till second hand butikerna. Blev en del inköpt, tyvärr har jag glömt köpa nya batterier till kameran, men ska köpa ikväll. Mitt bästa fynd är den fantastiska ”kina”klänningen i svart med silverdrakar på för sådär 150 eek. Hade en sjukt rolig eftermiddag med en massa skratt och provande av galna plagg. Mina vänner är lika vansinniga som mig, tack och lov :-). När man lyckas få servitrisen/kassörskan på ställen vi nästan alltid köper våran take away lunch att fråga ”what is wrong with you people” då vet man att man har kul med sina vänner.

Sen hem till mig igen, vi lagade mat och snackade. Efter någon timme drog de vidare. Jag tog det lugnt och orkade inte fixa mig så mycket för kvällens dejt med boyfriend. Körde bara jeans och t-shirt för vi skulle bara spela biljard. Ändå måste jag säga att det är en av de roligaste dejterna jag någonsin haft för det var inget ansträngt eller fixat, vi bara var. Sen att han lät mig vinna ett antal gjorde det ännu bättre (och jo, lät mig vinna, för jag suger på biljard).

Söndag blev jag också väckt av telefonen, då av Emilia som glatt undrade om jag ville gå en promenad, 9.30 en söndag morgon. Jag sa nej och somnade om. Men sen sågs vi strax efter 12 och bara gick runt, fikade och snackade hela eftermiddagen. Kvällen slöade jag mest. Alltså, en bra helg i det stora hela. Nu är det måndag och jobb som vanligt. Ska fixa batterier till kameran ikväll så jag kan ta bilder.

/Hanna

Kommentera

