Inhandlat ny bh – Tjockisbloggen.se

Som jag skrev tidigare idag så tog jag ”ledigt” från alla måsten och allt usch, blä och jobbigt idag. For in till stan och strosade omkring utan att stressa eller ha något jag bara måste fixa och göra 🙂

Var och kikade lite på underkläder och hittade faktiskt en bh som var helt underbar! Visserligen lite dyr för min smak men den var väldigt skön och satt mycket bättre än min gamla som är för stor runt om (vill ju inte att behagen ska halka ut undertill *s*).

Jag gillar Triumph för de har både snygga och mjuka, sköna behåar… Deras trosor har jag aldrig testat för jag tycker nog att 200 kr och uppåt är väl dyrt för det. Men deras behåar är sköna och bra och egentligen så är ju inte 299 kr dyrt men det är mycket pengar när man inte har så gott om den varan 🙂

Triumph Urban  Minimizer strl 70F, 299 kr

Triumph Urban Minimizer strl 70F, 299 kr

Imorrn ska jag och David på djuraffären och inhandla hundmat åt Igor. Vi ska faktiskt prova att byta från Royal Canin Medium Adult till ett nytt foder som heter Halla Standard.

Att vi ska byta beror dels på att RC som han äter nu kostar 600 kr för en säck och räcker i strax över två månader. Det andra fodret, Halla, kostar 349 kr för 15 kg, han ska dessutom ha en mindre ranson per dag av det vilket gör att det kommer räcka längre. Och det bästa av allt är att Halla är helsvenskt med svenska råvaror och mer kött än RC som är tillverkat i Frankrike.

Vi tycker att det är värt en chans att se om Igor mår bra av det nya fodret, hans mående är trots allt det viktigaste. Att han tycker om det vet vi redan för vi fick smakprov från affären och Igor ville bara ha av det nya inte äta upp sin gamla mat som låg i samma skål *s*.

Nej nu väntar sängen på oss… Ska slänga oss och glo en film på datorn eller så tar jag min bok och läser tills jag stupar 🙂

/ Sarah

Kommentera

