Visst får man vara oansvarig ibland? – Tjockisbloggen.se

Så var det måndag igen då… Den här veckan har jag massor med saker inplanerat och helt ärligt så känns det som att det står mig upp i halsen.

Funderar faktiskt på att sålla ut bland mina planer och bara göra det viktigaste och sen se vad av det andra som jag orkar ta itu med. Jag har en väldig förmåga att samla saker på hög istället för att beta av det eftersom…

Känner bara blä och urk åt allt som måste göras, ärenden som ska uträttas och möten att vara med på. Men det är väl så att vara vuxen, fast just den här veckan har jag ingen lust att vara vuxen alls…

Idag ska jag skita i alla måsten och bara göra nånting för att jag vill det utan att bry mig om konsekvenserna av det sen 🙂 Jag ska vara riktigt självisk har jag planerat, för mig så innebär det att strunta i tvättstugan och fara på stan en sväng istället *s*.

Har verkligen inte råd med en ny bh den här månaden för det ska betalas dubbla hundförsäkringar och hemförsäkringar för att banken strulade förra månaden så att autogirot aldrig drogs.

Men det tänker jag skita i för jag behöver verkligen en ny bh, eftersom jag har gått ner så mycket i vikt så fladdrar de bara i omkrets. Så jag får nog vara oansvarig och skita i att jag inte har råd för det är varken skönt, bekvämt, bra för brösten eller snyggt för den delen med en bh som inte sitter bra.

Visst får man vara lite oansvarig ibland? Jag är en sån person som alltid ser till att alla räkningar är betalda och att hunden får sitt och det finns mat åt oss i frysen, sen kan man tänka på roligare saker och nöjen att spendera pengar på. Och är det nu så att jag behöver en ny bh, verkligen behöver och inte bara för nöjet att shoppa, så får vi väl äta lite billigare och laga storkok oftare 🙂

Dessutom behöver man ju inte köpa den absolut snyggaste och dyraste i stan, jag vill bara ha en enkel och skön bh som sitter bra utan en massa spets eller liknande som kan skava och ställa till så jag får eksem 🙂

Nu vandrade jag iväg och började babbla om annat som vanligt, men det får faktiskt bli ett helt eget inlägg *s*. Annars blir det här en hel novell och vem ids väl läsa det 🙂

Nu ska jag avsluta mitt babblande, skriva klart det jag utvecklar till ett eget inlägg och sen ska jag ta och plocka ihop några kassar med kläder som jag ska ta med mig till stan, ska skänka det till second hand.

Finns tydligen en ny second hand i stan som jag inte besökt tidigare så jag tänkte lämna hälften av kläderna på Röda Korset och resten på den nya, tror det var Rädda Barnen som öppnat den 🙂

/ Sarah

One thought on “Visst får man vara oansvarig ibland? – Tjockisbloggen.se

  1. Ping: Inhandlat ny bh – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

