Dagen som bara försvann – Tjockisbloggen.se

Den här dan har rusat förbi i snabb fart… Men så har jag hunnit med ganska mycket också så det känns inte som att den har sprungit iväg till ingen nytta 🙂

På förmiddan så var jag till skomakarn och hämtade ut mina stövlar så imorrn ska jag börja använda dem hade jag tänkt så då får ni bild på dem. De var uppsnofsade, putsade och jättefina men framförallt hel dragkedja 🙂

Sen var jag och David och köpte hundmat åt nassegrisen våran. Vi har tidigare gett honom Royal Canin men dels så är det ett franskt foder och dels så kostar det över 600 kr för en säck på 15 kg. Visst han mådde bra av det men till slut säger plånboken ifrån…

Så jag har suttit hela helgen och analyserat olika hundfoder på internet och kan säga att det är verkligen en djungel att hitta rätt och förstå sig på alla ingredienser och tillsatser.

Men till slut så hittade jag ett foder som jag tyckte verkade bra på papper, sen vet man ju aldrig hur hunden kommer att reagera på det men det får ju tiden visa. Det är ett svenskt hundfoder som heter Halla Standard och kostar 379:- för 15 kg.

Känns bra att kunna köpa svensk mat istället för nånting som skeppats runt halva världen innan det landar i djuraffären. Så vi har börjat med det nya fodret idag så får vi se om han tål det och mår bra av det, han älskar det då iaf för han slukade det direkt och vägrade äta den gamla maten *s*.

Förutom det så har jag varit en sväng med Jaana på stan, letat fram lite nya shoppingfynd åt henne (igen *s*). Vi var även på Make Up Stores klubbkväll där det som vanligt var mingel och gott tilltugg 🙂

För min del så blev det bara ett puder, jag ids sällan sminka mig till vardags men det är skönt att slänga på lite puder iaf så man inte ser alldeles flottig och oljig ut efter en timme på stan tex.

Så det fick bli detta puder i färgen helsinki, fick hjälp av underbara Cecilia att hitta rätt färg… Älskar att man bara säger vad man är ute efter så plockar de fram rätt produkt och färg på tio sekunder, att det sedan är 20% rabatt på allt man handlar under klubbkvällarna är ju inte heller fy skam 🙂

Som vanligt så hade tjejerna en utlottning för alla som handlade ikväll, jag hade sån tur att jag vann fjärde pris som bestod av två underbara nagellack! Det ena var genomskinligt med glitterflagor i (Lava) och det andra mörkt chokladbrunt med svagt guldskimmer (Celeste).

Köpte så klart även Make Up Store Magazine, ordinarie pris är 59 kr tror jag men när man handlar så får man köpa den för 20 kr. Och det är den verkligen värd kan jag lova, älskar att sitta och bläddra i deras tidningar och få inspiration 🙂

Nu börjar vi bli sömniga här så det känns som att det är dags att dra sig mot sängen *gäsp*. Orkade inte fota någon dagens outfit idag, kände mig inte speciellt i form… Mina älsklingsjeans från KappAhl glider nästan av mig, kan dra dem upp och ner utan att knäppa upp dem och det är inge roligt för jag hatar att ha skärp men jag är inte beredd att skrota dessa jeans ännu *morr*.

Ah men vad smart jag är ibland, jag hade samma kläder på mig för nån vecka sen så jag kan ju ta den bilden eftersom jag har samma outfit idag, så ni får en bild iaf 🙂

Topp från KappAhl strl 40/42, älsklingsjeansen som trillar av, också från KappAhl, strl 44.

Topp från KappAhl strl 40/42 (osäker, kan vara 44/46). Älsklingsjeansen som trillar av, också från KappAhl, strl 44.

Nej nu får det vara nog med babblande för ikväll *gäsp*. Ska försöka komma i säng i vettig tid ikväll för imorrn är det full rulle igen… Tvättstuga på förmiddan, möte på dan och sen gymmet med Jaana imorrnkväll 🙂

/ Sarah

Kommentera

