Dagens outfit, senast shoppat och tävling – Tjockisbloggen.se

Det blir ett sent inlägg från mig idag för jag har haft fullt upp hela dan och kvällen med andra grejer… Det började som dagen från helvetet ungefär men tycks sluta ganska mycket bättre och det är ju det viktigaste 🙂

Hade tvättstuga imorse men trots att jag satte alarmet på mobilen att ringa en halvtimme innan tvättiden började så lyckades jag försova mig och vakna tio min innan tvättiden.

Så det blev till att rusa upp och kasta ihop tvätten, be hunden om ursäkt hundra gånger för att han fick vänta på mat och sen rusa ner och kasta in tvätten. Tillbaks in för att ge en förvirrad och trött Igor mat och sedan ut på hans morgonpromenad…

Det var riktigt kallt imorse, om jag minns rätt så visade termometern på ca 2 grader. Det kändes riktigt friskt i luften, rent på något sätt och det gillar jag… Gäller bara att klä sig för jag har ingen lust att bli förkyld för blir man det nu så får man dras med det ett bra tag, höstförkylningar brukar vara sega.

När jag kom in så loggade jag in på internetbanken för att betala hyran och våra räkningar men man kan väl säga att det blev inte av, istället fick jag en smärre chock… Det fattades över 1100 kr på mitt konto som var draget idag och jag hade ju bara varit till tvättstugan så inget handlat!

Ringde i ilfart till telefonbanken som strulade ett bra tag innan de erkände att det är de som gjort fel och dragit bilförsäkringen från mitt konto istället för Davids. Kärringen jag pratade med var inte direkt serviceminded utan sur och snorkig och det skulle ta några veckor att fixa till felet…

Dessutom gjorde hon det absolut största misstag man kan göra mot en kund, iaf enligt min åsikt, hon kallade mig ”lilla du” och ”men snälla du…” och det är det absolut värsta jag vet! Jag vill inte bli idiotförklarad av ett företag där jag är kund, var så arg efter vårt samtal att jag hade lust att byta bank från Swedbank till vad som helst annat… Hade det varit enklare att byta så hade jag nog gjort det.

När jag var på väg till gymmet så snavade jag på mina skosnören *suck* och lyckades på något knepigt vis att klappra ihop tänderna med en rejäl smäll så jag dels bet mig i tungan och fick ett litet jack som sviiider men det värsta var att en provisorisk lagning som jag har på en framtand lossnade.

Så det blev till att ringa tandläkaren direkt och boka en akut tid. Och alla som känner mig vet hur hemskt roligt jag tycker det är att gå till tandläkaren (grym tandläkarfobi), sen är det ju inte gratis heller… Men jag måste säga att där jag går på folktandvården så är de jättelugna och trevliga så det känns inte så hemskt att jag vill dö när jag ska dit, men rejäl ångest har jag innan det kan jag lova.

Väl på stan så såg jag en skylt om en ny secondhand butik som öppnat så jag tänkte att jag knatar väl dit och kollar, är ju bara en vecka sen eller så som det öppnade en annan av Rädda Barnen men dit har jag inte hunnit vara ännu.

Fanns inte så jättemycket ännu men lite kul grejer fanns det ändå. Jag fyndade två grejer där, en svart fodralklänning med svarta gummistjärnor på för 30 kr 🙂 Men den satt inte bra på mig och en viss brutta i Estland kärade ner sig i den så imorrn ska den flytta utomlands *s*.

Köpte även en tunika/skjorta i lite längre modell för 40 kr. Har knytband och är jättegullig på, lite fluffig och skön 🙂

Sen kan jag verkligen lovorda och prisa det puder som jag köpte igår på Make Up Store!! Slängde på det på förmiddan och tog en långpromenad med hunden, sen har jag varit på stan och flängt och provat kläder, sen en till hundpromenad och det ser fortfarande superfräscht ut. Har inte bättrat på det en enda gång och det känns inte alls att jag är sminkad så jag kunde inte vara mer nöjd 😀

Har köpt ett par ursöta, mysiga benvärmare på KappAhl och en 3-pack med basic trosor också… Sånt som man alltid behöver, speciellt som de flesta av mina gamla trosor är för stora numer och inte sitter man ju och syr om sina trosor så de ska passa *asg*.

Slänger in lite bilder här nedan, har även fotat de två nagellacken som jag vann på Make Up Stores klubbkväll igår. Det ena nagellacket, Lava, kommer vi att lotta ut i en liten tävling här på bloggen så snart vi hinner sätta ihop en kul tävling så håll utkik 🙂

Svart klänning med gummistjärnor strl L, 30 kr på second hand. Ska få flytta till Hanna :-)

Svart klänning med gummistjärnor strl L, 30 kr på second hand. Ska få flytta till Hanna 🙂

3-pack boxertrosor fr KappAhl strl 40/42. Benvärmare också de fr KappAhl, jättemysiga.

3-pack boxertrosor fr KappAhl strl 40/42. Benvärmare också de fr KappAhl, jättemysiga.

Ett av nagellacken som jag vann på Make Up Store igår, detta heter Celeste. Chokladbrunt med guldskimmer.

Ett av nagellacken som jag vann på Make Up Store igår, detta heter Celeste. Chokladbrunt med guldskimmer.

Det andra nagellacket jag vann, Lava. Ber om ursäkt för den dåliga bilden.. Det är detta lack som vi ska lotta ut.

Det andra nagellacket jag vann, Lava. Ber om ursäkt för den dåliga bilden.. Det är detta lack som vi ska lotta ut.

Köpte ett par panelgardiner på Tradera idag, underbart snygga.

Köpte ett par panelgardiner på Tradera idag, underbart snygga.

Bäst av allt, säljaren bodde på samma område så behövde inte betala frakt och fick dem redan idag!

Bäst av allt, säljaren bodde på samma område så behövde inte betala frakt och fick dem redan idag!

Dagens outfit : Tunika strl 36/38 KappAhl. Leggings strl 44/46 Lindex. Kängor second hand, märke Dockers eller liknande.

Dagens outfit : Tunika strl 36/38 KappAhl. Leggings strl 44/46 Lindex. Kängor second hand, märke Dockers eller liknande.

Bättre bild på mina nya skor som äntligen kommit tillbaks från skomakaren!

Bättre bild på mina nya skor som äntligen kommit tillbaks från skomakaren! Köpta på secondhand för 50 kr.

Mina älsklingsskor ovanifrån, fast måste erkänna att jag fick lite skavsår idag fast har gått långpromenad i dem (inte så smart).

Mina älsklingsskor ovanifrån, fast måste erkänna att jag fick lite skavsår idag men gick på långpromenad i dem vilket kanske inte var så smart...

Nu har jag babblat och svamlat alldeles för länge, hur har ni orkat läsa ända ner hit? Eller det kanske ni inte har *s*. Jag hade tänkt hinna med att blogga om en seriösare sak än det här ikväll men det får nog bli ett projekt för morgondagen 🙂

Måste bara avsluta med normala citat från Hanna på msn hahaha…
”Hanna säger : soppa klar och grööööön”
”Hanna säger : jepp, jag dödade shrek”
”Hanna säger : I´m a french squeesetoy. När någon petar på mig numera så låter det qui”

/ Sarah

4 thoughts on “Dagens outfit, senast shoppat och tävling – Tjockisbloggen.se

  1. missj – Jag vet faktiskt inte vad jag väger nu eftersom min våg envisas med att tycka att allting väger 31 kg *suck*. Men jag tycker det är jobbigt att inte kunna ha kontroll över min viktminskning, jag vill inte gå ner mer men det har liksom ingen verkan vad jag tycker för jag har ingen kontroll. Hänger liksom inte med riktigt känner jag…
    / Sarah

Kommentera

