Vilse i Tallinn – Tjockisbloggen.se

Hej allihop, vet att det är någon dag sen jag skrev, men har varit så seg. Har tänkt skriva och så har det blivit jättesent och jag har somnat. Skärpning på mig. Sitter hur som helst på jobbet, som vanligt. Men i onsdags var jag ledig.

Det ”firade” jag med att gå vilse. Jag skulle ut till ett shoppingcenter och kolla lite (bland annat prova bh:ar på LaSenza så jag vet vilken jag ska köpa när jag får lön). Då jag har på något sätt lyckats stuka till min fot så den är svullen och gör ont så tänkte jag ta spårvagnen dit ut. Men jag borde nog kollat hur linjen faktiskt gick innan. För visst, den gick till Ülemiste, men inte dit jag tänkt. Så jag fick ändå nästan 30 minuter promenad innan jag kom till shoppingcentret, min fot var inte glad. Hittade vägen med hjälp av kartor som finns i alla busskurer :-).

Köpte lite tråkiga saker som lakan och doftljus, men det var sånt som behövdes. Flyttade in i mitt nya rum igår och den sängen kräver dubbelsängslakan för jag vill inte ha en skarv mellan madrasserna. Gissa om jag sovit gott i 180 cm säng med dubbelsängstäcke. Klockan var däremot närmare 2 innan jag kom i säng efter att ha flyttat över alla mina grejer. Det enda som är kvar nu är att dammsuga och skura lägenheten, det behövs. 

Känns lite skumt att helt plötsligt vara ensam i lägenheten. Men jag vänjer mig, och vem vet, jag kanske inte blir ensam så länge…

Föresten, jag kollade på ett reaställ inne i shoppingcentret i onsdags och hittade en klänning som jag älskade och funderar på att köpa vid lön, men behöver tips från er. Hur kombinerar man en ofodrad långärmad spetsklänning? Den är jättesnygg men hur bär man bäst upp den? Kom med tips 🙂

Nu jobb till 21.00, hoppas på lite mer action på linan idag, är väldigt lugnt just nu minst sagt.  Ni får två outfits, onsdagens och dagens. Kram på er.

Tunika: GinaTricot,  Leggings: Zara

Tunika: GinaTricot, Leggings: Zara

Och utomhus så gällde jacka och halsduk

Och utomhus så gällde jacka och "halsduk"

Idag är det klänning från VILA, T-shirt från Cubus och Strumpbyxor från H&M

Idag är det klänning från VILA, T-shirt från Cubus och Strumpbyxor från H&M

/Hanna 

2 thoughts on “Vilse i Tallinn – Tjockisbloggen.se

  1. Med svarta underkläder om det inte syns figenom ör mycket annars ett långt nude linne… prova och googla det se hur andra bloggare gör, den sort av klänningen är rätt populär.

  2. k: Känns lite naket med bara underkläder, den är rätt genomskinlig. Jag får se, kanske testar lite i butiken.

    /Hanna

Kommentera

