Dagens gott & blandat – Tjockisbloggen.se

Känner mig egentligen helt oinspirerad att skriva idag men jag tänkte skriva ett snabbt inlägg om gårdagen och dagen iaf 🙂

Igår så hade vi riktig myskväll jag och David när han kom hem från jobbet, handlade god mat och dryck och slötittade på teven. Vi var supertrötta båda två så låg i soffan och kramades ett tag men blev rätt tidig kväll, iaf för mig som sovit så dåligt hela veckan och varit uppe till kl 3-4…

Kom i säng strax före 24 och slocknade direkt i princip. Jag vaknade till en stund imorse när han for till jobbet vid halv sju men jag lyckades somna om och sov till halv tio-tio. Ändå kände jag mig som en zombie när jag släpade mig ur sängen, jag kan liksom aldrig sova lagom utan antingen är jag skittrött för att jag bara sovit nån timme eller så sover jag för mycket och blir superseg 😦

Insåg på förmiddan att när blommor får så mycket rötter att plastkrukan håller på att spricka och rötterna letat sig ut genom hålen i botten så är det dags att plantera om i större boning. Så här såg det ut när jag drog lös plastkrukan, det var så mycket rötter i botten att hela blomman med jord och allt hade börjat krypa uppåt så jorden var 2-3 cm ovanför kanten på krukan *s*.

Sen har jag varit med Jaana på stan i två timmar och strosat runt. Var massor med folk och jippon lite här och var, träffade lite trevligt folk (och en del… hm ja) att surra med och Jaana shoppade lite nödvändigheter… Ja jag också 😀

Kan inte fatta varför man envisas med att dra med sig småbebisar på stan en sån här dag när det är massor med folk, varmt och trångt överallt i alla affärer. Har sett säkert ett 20-tal barnvagnar med missnöjda skrikande bebisar på stan på de två timmar vi var där, inte konstigt att ungarna är missnöjda när de ligger påpälsade som små korvar och svettas ihjäl.

Samma sak med folk som drar med sig hundar på stan och stackarna blir trampade på och knuffade hit och dit… Sen knyter folk fast dem utanför en butik utan tanke på hundstackaren. Nej usch och fy för såna människor!

Jag har shoppat ett par röda och ett par gröna strumpbyxor på Lindex, halva reapriset så 15 kr. Jag älskar att ha färgade strumpbyxor för det kan piffa upp vilken tråkig outfit som helst, däremot så har jag ju skrivit tidigare om hur jag alltid styckar bort fötterna så det blir leggings istället *s*.

Förutom det så har jag köpt två klänningar på rea på Indiska för 49 kr, jag fotade bara den rosa nu men den andra är likadan i ljusgrå med vita prickar.

Den är väldigt urringad bakom ryggen också och eftersom jag har väldigt sluttande axlar så ska jag sy fast ett satinband högst upp så att jag kan knyta en rosett mellan axlarna så den inte trillar av *s*. Ska även sy fast ett bredare satinband längre ner som döljer behån…

Ser ut ungefär så här bakom ryggen

Ikväll så kanske det blir att gå ut med Jaana och några andra tjejer, har köpt hem fyra cider men inte bestämt mig till 100% att jag ska följa med ännu. Får se hur pigg jag är ikväll men det skulle vara himla roligt för det är väldigt många månader sedan jag var ut sist, minns inte ens om jag varit ut i år *senil*.

Dagens outfit var denna, tunika (som egentligen är en alldeles för stor tröja *s*) från KappAhl XLNT strl L 44/46, strumpbyxor från Lindex strl 44/46 och kängor från second hand.

Nu ska jag ta en bra bok som jag håller på att läsa och krypa ner i ett varmt bad innan det är dags att ta en långpromenad med nasse (Igor då alltså).

/ Sarah

8 thoughts on “Dagens gott & blandat – Tjockisbloggen.se

  1. Grymt vad smal du blivit….vilken figur..:D Det måste kännas konstigt att se sig själv i spegeln efter en sån snabb viktnedgång…jag menar du måste ju haja till varje gång..och undra om det verkligen är du när du passerar en spegel..Lycka till i fortsättningen! Kramizar!!

  2. Vad lustigt, en sån här blogg har jag tänkt på i evigheter och idag hittade jag hit, vad skoj! Jag tycker ni har en jätte bra blogg, jätte fina är ni också! 😀 Keep up the good work!

  3. mamahow – Ursäkta om du tycker att jag låter sur eller irriterad det är inte meningen, men jag tycker inte det är varken roligt eller trevligt med såna här kommentarer…

    Jag är fortfarande samma person som jag alltid har varit, det är bara mitt skal som förändras. Att gå ner så här mycket i vikt på så kort tid, dessutom ofrivilligt, är fruktansvärt påfrestande och för mig har det heller inte varit roligt. Dels så är det jobbigt när man inte själv har kontroll över vad som händer med kroppen, eftersom det gått så fort så har jag heller inte hängt med i förändringen psykiskt och jag ser inte med egna ögon hur förändrad jag är när jag ser mig i spegeln.

    Däremot så ser jag det på kort och på storlekar när jag köper nya kläder, men när jag ser mig i spegeln så ser jag samma människa som jag alltid har varit och kan inte se att jag är förändrad. För mig så är det väldigt jobbigt att människor kommenterar min viktminskning och många verkar tro att jag är så himla glad och lycklig över det, varför ska jag vara det undrar jag då när det sker utan min vilja, inverkan eller någon form av kontroll?

    Jag kan erkänna att det är säkert bra för min kropp fysiskt sett eftersom jag har problem med ryggen (diskbråck) men jag ser inte mig själv som en annan eller bättre människa än jag var när jag vägde mer än vad jag gör idag. Och jag blir ledsen när människor tycks tro det… Nu säger jag inte att du gör det, men jag kände att jag ville ge ett utförligt svar på din kommentar.

    Mvh Sarah

  4. Katja – Vad roligt att du hittat hit till oss då! Hoppas att du kommer trivas med att kika in här hos oss 🙂
    / Kram Sarah, Hanna och Jaana

  5. Jag menar så klart inte att du har förändrats på insidan utan att det är svårt att acceptera att man har förändrats så mycket på kort tid kroppsligt. Har själv tappat 45 kilo det är dock 9 år sedan och har fortfarande svårt att se min kropp så mycket mindre och på insidan är jag fortfarande samma person som tidigare. Det viktigaste är ju inte hur man ser ut utan hur man mår, sen kan jag förstå att du inte mår så bra av allt det du går igenom. Hoppas så klart att du kommer att må bättre psykiskt så småningom.
    mvh mamahow

  6. mamahow – Jo jag förstår hur du menar, passade på att skriva ett mer allmänt svar också eftersom det är många andra som tror att jag är världens happiest bara för att jag gått ner 🙂

    Precis som tidigare så tycker jag ibland att jag ser ut som en elefant i spegeln, och andra dagar kan jag tycka att nämen hej jag ser ju fan bra ut *s*. Men såna tankar och känslor sitter inte i vikten utan i hjärnan och det är den jag måste jobba med nu för att acceptera och se förändringen 🙂

    Kan lite grann känna att jag har tappat min person tillsammans med kilona men jag tror det beror på att vissa människor säger åt mig att jag har ju ingenting här på bloggen att göra längre för jag kan ju inte ”predika” en sak och sen göra tvärtom (gå ner i vikt) och att det bara är dubbelmoral av mig. Och bloggen är en stor del av mig och något som jag verkligen brinner för…

    Men jag har ju aldrig försökt dölja att jag gått ner eller varför jag har gjort det (sjukdom och medicin). Men det är ju så att ju mer öppen man är om en sak desto mer tycker folk att det är fritt fram att kommentera på både bra och dåliga sätt… Jag är dock helt öppen med att prata om det här så länge det sker på ett bra sätt vilket det gör nu 🙂

    / Sarah

  7. Jättesöt topp/klänning! Hur är den i storleken? Undrar om jag skulle kunna klämma i mig den.. du var iaf skitsnygg i den! Lite drygt om den är så urringad i ryggen dock, har en topp med samma skärning i bak och jag stör mig enormt på att den vill glida ner över axeln hela tiden..

  8. m – Den är väldigt stretchig och mjuk, jag kunde ha M men då satt den som ett korvskinn och det var varken snyggt eller skönt :-). Denna som är L sitter bra, den sitter ”kroppsnära” som den ska men utan att sitta åt eller vara tight. Om du är intresserad så kan jag alltid mäta den och hur pass mycket man kan stretcha den? Bara säga till 🙂

    Vad gäller att den är så urringad i ryggen så har jag köpt satinband som jag syr fast högst upp bakom ryggen, utan att det ska skava i nacken så inte för högt upp, och knyter en söt rosett för jag har så sluttande axlar att den hålls aldrig kvar på mig heller annars. Säg till om du inte förstår så kan jag fota 🙂

    / Sarah

Kommentera

