Lördag – Tjockisbloggen.se

Just nu känns det som jobbet tar upp mitt liv, sitter här idag också. Jag vaknar, går till jobbet, kommer hem och lagar mat och sen sover. Men det är bara hösten som tagit lite ork från mig, det brukar släppa efter ett tag. Har noll planer för kvällen, igår städade jag så det behöver i varje fall inte göras. Möjligen tvätt men hoppas hitta på nåt roligare. Får ringa lite samtal och se vad som händer.

Idag har varit en sån där konstig jobbdag, fullt upp, och antingen superirriterade kunder eller extremt glada, rena ytterligheterna. Men det är iaf inte tråkigt, det kan man inte påstå. Jag borde handla mat efter jobbet, men får klara mig på det som finns i kylen, möjligen lite mjölk och sånt så jag har imorgon. Kontot är rätt så tomt just nu, men lönen kommer in på måndag tack och lov. Vi får ju inte lön i slutet av månaden som i Sverige utan för mig kommer den in på kontot den 5:e varje månad.

Nu, en halvtimme kvar, sen är dagen på jobbet över. Det innebär att jag hinner med iaf en kopp te till (vill inte veta hur mycket te jag dricker dagligen, över litern är det då minst). Här är dagens outfit:

Tröja: Cubus, Klänning:Zara, Overknee: Twilfit

Tröja: Cubus, Klänning:Zara, Overknee: Twilfit

(Om ni undrar vad det vita i bakgrunden är så är det plasten jag lägger ut på golvet när jag ska torka tvätt. Maskinen centrifugerar nämligen inte direkt bra, så allt droppar och är genomblött. Vill man inte ha det vattnet på golvet så måste jag lägga ut plasten under torkställningen.)

/Hanna

Kommentera

