Stannade hemma ikväll – Tjockisbloggen.se

Ja som ni kanske kan gissa, med tanke på att jag sitter här och skriver ett inlägg och klockan inte ens är 23 ännu, så blev det inte att gå ut på krogen för mig ikväll…

På sätt och vis är jag väl inte direkt förvånad för det här är andra gången på kort tid som jag är på väg ut men i sista sekunden så klarar jag inte av det. Jag som var världens mest sociala människa tidigare, älskade att gå ut och träffa folk, dansa och ha roligt.

Bara inse att jag är för gammal för att roa mig *s*. Nej men allvarligt talat så tror jag att det har mycket att göra med den förändring som jag har genomgått i sommar, jag har liksom inte hunnit med själv och hittat mig själv igen.

Hur ska jag kunna förvänta mig att folk ska ”acceptera” mitt nya jag när jag inte har gjort det själv? Med acceptera av andra så menar jag väl egentligen att jag är rädd för frågor, kommentarer och liknande från folk… Många människor är inte så klarsynta, diskreta och lyhörda när de är onyktra.

Och jag vet liksom inte om jag är redo att ge mig ut i utelivet ännu och bli utsatt för kommentarer eller frågor, vilket jag inte vet om det skulle hända överhuvudtaget… Men jag är ju den som grubblar och överanalyserar precis allt *s*.

Sen äter jag ju en medicin som inte är så bra att blanda med alkohol alla gånger. Har druckit ett glas vin och två tidigare utan problem, ikväll så drack jag mindre än en cider på 4,5% och mådde inte så bra… Tankar som snurrar i huvudet och det blev lite för jobbigt så jag valde att stanna hemma.

Men jag hoppas verkligen att Jaana och tjejerna får roligt ute ikväll, för min del så mår jag bäst hemma ikväll men kanske längre fram i år att jag är redo att gå ut 🙂

/ Sarah den tråkiga

One thought on “Stannade hemma ikväll – Tjockisbloggen.se

  1. trist att du inte orkade med att gå ut, men känner du att du inte orkar är det alltid bättre att stanna hemma istället!

Kommentera

