Dagens outfit – Tjockisbloggen.se

Idag så har jag och Jaana varit på ett möte som gäller bloggen, kan inte berätta så mycket mer just nu men lovar att det är spännande saker och mer information kommer under veckan här 🙂

Efter mötet så var jag snabbt på stan och fixade ett ärende, sen for jag och David och handlade mat och hem för lunch. Vi har bestämt oss för att ta en lugn dag och inte göra mycket alls, ligga i soffan och lösa korsord, slappa helt enkelt. Älsklingen ska på en konsert ikväll så jag lär parkera mig framför datorn och roa mig med att mobba Hanna och Jaana på msn *s*.

Är riktigt stolt över att jag lyckades behålla humöret (någorlunda iaf) igår när jag skulle fålla min kappa… Jag verkligen avskyr min symaskin och den blir bara sämre och sämre, men den har väldigt många år på nacken kan jag säga.

Det är en mörkgul gammal Consul som är köpt begagnad och visst fungerar den till det mest basic men så fort man ska sy annat än ett lager bomullstyg så bråkar den så in i helsike… Och det verkar inte hjälpa att ta isär allt och rengöra och smörja upp den heller för det har David fått göra flera gånger. Men nån gång om sisådär sjuttio år kanske man får råd med en lite bättre 🙂

Så här blev iaf resultatet på kappan, hade den på mig idag och den är underbart skön och varm.

Ullkappa strl 14 UK, second hand

Ullkappa strl 14 UK, second hand

Tunika strl S 36/38 KappAhl, gröna strumpbyxor Lindex strl M 40/42, kängor second hand strl 39

Tunika strl S 36/38 KappAhl, gröna strumpbyxor Lindex strl M 40/42, kängor second hand strl 39

/ Sarah

One thought on “Dagens outfit – Tjockisbloggen.se

  1. Fyyy dig och lämna mig alldeles nyfiken här nu *s* Ska bli spännande och se vad mötet handlade om 😀

    Me knows hur det känns med traggliga symaskiner, fy fanken, bland det värsta. Men det blev ju jätte bra med kappan trotts allt! 🙂 Jätte söt tunika du har!

Kommentera

