Festkläder och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

Oj vad mycket roligt som händer just nu. Har precis satt igång min häst och vi hade våran första ridtur i skogen igår.  Han har fått vila i en månads tid pga för mycket runtomkringresande för mattes del. Stort tack till Rebecca som sett efter han åt mig medans jag farit omkring som en tokstolle 🙂 Nu har jag landat hemma igen och allt känns roligt igen.  Ska försöka undvika resande ett tag framöver så man verkligen hinner vila upp sig och komma i fatt i sin vardag.

Klänningen jag tittade på och hängde undan på H& M hänger givetvis nu i min garderob. Så här ser den ut 🙂

 

Min blåa klänning/ tunica inköpt på Gina tricot och fanns i många olika storlekar och även i svart. Den hade jag på mig ut i lördags. Jag älskar verkligen den här, man kan använda den som top med jeans också. Tyvärr behöver man en bh som är genomskinnlig bak i ryggen, eller så struntar man i det och låter bh:n synas 🙂

 

Den här outfite har jag inte haft på mig ännu. Har helt enkelt inte vågat, så här till vintern skulle tröjan passsa bättre med jeans och stövlar än just leggings och stiletter.

 

Och så här ser jag ut på jobbet idag,  var sugen på lite färg så det blev min lila tröja inköpt på Cubus förra året.

 

/ Jaana

2 thoughts on “Festkläder och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

  1. Jag har aldrig tyckt att dagens outfit har varit speciellt intressant, men ni tjejer lyckas göra det riktigt roligt och intressant tycker jag! 🙂

    Jag antar att det är för att jag ser tre personer som har på sig det dom vill och tycker om, inte det andra säger att dom ska ha på sig. Jag anser att mode är hjärntvätt, man uppmuntrar människor att se likadana ut, man uppmuntrar dom till size 0 och för att inte glömma att det gör att människor går emot varandra, tittar snett.

    PS: Ridturer i skogen är bland det bästa som finns! 🙂 Jag saknar den tiden.

  2. Men superroligt 🙂 Tack för ditt inlägg. Jag är själv ingen som följer vare sig modenyheter, modedesigners kreationer eller vad som är inne och hett för tillfället. Men älskar kläder ändå. Mina kläder väljs efter humör på morgonen och jag önskar bara att jag hade en större garderob att välja ur 🙂 Men den håller på att fräschas upp.

    Hästar är underbara djur och en ridtur ger så mycket. Det är bara att ge sig upp i sadeln igen 🙂

    Kram Jaana

Kommentera

