Happy outfit en pinsam dag – Tjockisbloggen.se

Den här dagen började trött och segt, lite stressigt men ändå bra 🙂

Jag hade ett möte i stan redan kl 11 och min älskling började jobba kl 12 så det blev till att snabbduscha, ut med Igor på promenad efter att han fått sin frukost och sen in och byta till presentabel klädsel (dvs icke hundpromenadskläder) och sen iväg.

Trots att det som alltid är jobbigt att träffa min kontaktperson inom vården så känns det alltid bättre efteråt, hon är jättebra och jag som verkligen inte har något förtroende alls för vården tycker att jag blir tagen på allvar och att hon förstår mig 🙂

Så alla inom vården är inte nötter eller utarbetade, tyvärr så har de flesta jag träffat på där varit det men det finns faktiskt undantag och både min läkare på sjukhuset och min kontaktperson är undantag (av guld) *s*.

Efter mötet så begav jag mig upp på stan för att uträtta lite ärenden, bland annat gå på Apoteket och handla lite nödvändigheter… Men i kassan så gjorde jag den pinsamma, trevliga upptäckten att hoppsan det blir svårt att betala det här.

Vi gick nämligen en promenad tillsammans igårkväll och tog med hunden fast vi skulle handla, eftersom jag hade fingervantar men inte min älskling så erbjöd jag mig att vänta ute med Igor… Så David tog mitt kort och sprang in snabbt, vilket inte har någon betydelse, om man kommer ihåg att stoppa tillbaks det i rätt plånbok sen *s*.

Så när jag stod på Apoteket och tog upp plånboken för att betala så insåg jag att mitt kort låg kvar i hans jackficka så det var ju bara att knata ner till hans jobb och hämta kortet och sen tillbaks till Apoteket för att betala, lite pinsamt var det kan jag erkänna *s*.

Har planer på att ta mig till gymmet en sväng ikväll och bli av med lite energi men ska ta det ganska lugnt för jag har ett pass med instruktör imorgon som ska hjälpa mig att planera min träning, bland annat hur jag ska stärka musklerna i ryggen för mitt diskbråck osv.

Fast dagen började lite stressigt och jag hade ett jobbigt, men bra, möte och klantade till det på Apoteket så är jag glad idag… På ett sätt jag inte har varit på ett tag, vet inte om det beror på det vackra vädret eller att jag bara mår bättre efter att ha fått prata med min kontaktperson och fått lite rätsida på problem och funderingar, eller om det är min älsklings förtjänst för att han får mig att må bra bara genom att krama mig – jag mår bra idag så är det bara 🙂

Bjuder på en dagens outfit här nedan 🙂

Klänningen, toppen, tunikan vad man vill kalla det fick jag av en kompis förra veckan för den passade inte henne och hon hade tappat bort kvittot på den och kunde inte lämna tillbaks den, eller rättare sagt vi gjorde en bytesaffär 🙂

Precis som jag och Hanna har gjort i veckan, jag skickar ner klänningen med gummistjärnor som jag köpte på secondhand som inte satt bra på mig så skickar hon tillbaks två klänningar som hon hade tänkt lämna till secondhand. Bytesaffärer är alltid roligt, speciellt när man till och med kan köra det mellan Sverige och Estland *s*.

Klänning strl S KappAhl, strumpbyxorna vet jag inte, kängor secondhand strl 39

Klänning/tunika strl S 36/38, strumpbyxorna vet jag inte, kängor secondhand strl 39

Älskar mönstret på dessa strumps, men minns inte var jag köpte dem

Älskar mönstret på dessa strumps, men minns inte var jag köpte dem

/ Sarah

4 thoughts on “Happy outfit en pinsam dag – Tjockisbloggen.se

  1. Hej! Jag menar inget illa nu, men jag har strl 40 och är mindre än dig… Jag förstår inte hur du kan komma i strl small? Kram

  2. Nadia – Som du kanske inte har läst här på bloggen så säger vi alltid att man ska inte gå efter vad storlekslappar säger utan man ska gå efter hur plagget sitter.

    Jag har en jacka från H&M barnavdelningen och den köpte jag innan jag gick ner massor i vikt i sommar, den är strl 164 cl.

    Jag har flera tunikor i strl S, men även i strl L och XL en del. För mig spelar inte storleken roll om plagget passar, sen har jag ingenting emot kläder som sitter åt utan att vara för tight och bli korvskinn.

    Så jag ser det inte som speciellt underligt att tunikan är strl S, kläder varierar så oerhört mycket i strl dessutom… S på en butik kan ha samma mått som L på en annan osv.

    / Sarah

Kommentera

