Halsont – Tjockisbloggen.se

Host host host. Så känns det just nu. Ligger i sängen och har inga planer på att förflytta mig härifrån. Började känna av halsen redan igår och idag känns det som taggtråd. Är inne på tekopp nummer 4 redan, och med tanke på att det bara är ungefär två timmar sen jag och boyfriend vaknade så är det en del te. Jag klarar knappt att äta, så håller mig till vätska. Hoppas halsen känns bättre imorgon, annars kommer det bli tungt att ta samtal. Håll tummarna.

Dagens planer är, sängläge, tv-serier på nätet, fredagens idol och film. Behöver man anstränga sig mer än så en söndag som denna. Nej, så därför gör jag inte det heller. Vet jag varit lite tyst senaste dagarna men har haft fullt upp så inte hunnit skriva desto mer. Dessutom har jag varit så sjukt trött på kvällarna, men så fort man vänjer sig vid mörkret så brukar det bli bättre.

Hade ju tänkt ta någon promenad och kanske till marknaden idag då jag är ledig, men det blir det inget av. Är ledig i mitten av nästa vecka så får bli en tur då. Grönsaker och ordentligt kött behövs, och det är mycket billigare ute på marknaden istället för att handla på Rimi. Visst, de är inte så bra på engelska, men lappar, kroppsspråk och mina ytterst begränsade estniska kunskaper tar mig långt. Så länge man kan peka, mått och räkna lite så går det bra. Räkneorden är i princip samma som i finska.

Nä, nu ska jag kolla web-tv och bara vara. Kram på er.

/Hanna

Kommentera

