Jag är ingen skräcködla, än – Tjockisbloggen.se

Nu har jag kommit hem från stan igen, måste säga att jag är helfrälst i den ansiktsbehandling och de produkter som användes idag. Det var en jättetrevlig tjej som gjorde en hudvårdsanalys på mig, gick igenom lite om min hud och vad jag bör tänka på…

Med tanke på hur mycket jag har misshandlat mitt ansikte med att sola som en galning (både ute och i solarium), använda skrubbvantar (vilket jag slutat med dock), använda vanlig tvål och väldigt uttorkande produkter, använda smink som jag inte tål och som inte är anpassat för mina problem så borde jag verkligen inte ha så bra hy som jag faktiskt hade enligt henne.

Så här ser jag inte ut, än iaf *s*

Så här ser jag INTE ut, än iaf *s*

Och det är ju verkligen något att vara glad för! Mitt stora problem är att jag kan vara jättetorr och fnasig, speciellt nu när det börjar bli kallt ute, men direkt jag använder en produkt som ska ge lite fukt så blir jag jätteflottig, oljig och glansig.

Dessutom så har jag början till hudsjukdomen rosacea vilket gör att jag borde vara ännu mer försiktig med hur jag behandlar huden… Jag blir väldigt lätt röd och är allergisk mot flera olika saker, vissa smink kan jag inte alls använda för då känns det som att huden ska brinna upp.

Fast jag måste inflika att det puder som jag köpte på Make Up Store på senaste klubbkvällen är fullkomligt underbart, det är inte så täckande så man ser supersminkad ut och det kliar heller inte så jag tycker det är superbra.

Glömmer aldrig en ansiktsmask som jag testade, det var inte Nivea för de brukar jag köpa utan det var nåt annat märke, tror det stod på svenska och franska på den. Iaf så satte jag på den och efter ett par minuter så sved det så jag var tvungen att rusa på toaletten för att skölja bort den, med masken så följde yttersta hudlagret i små flagor och jag såg ut som Frankensteins monster för att inte tala om hur ont det gjorde.

Så här kände jag mig efter den ansiktsmasken...

De produkter som hon använde på mig idag kom från Estée Lauder och det kändes jättebra, det var väldigt milda produkter anpassade just för känslig hud och till exempel rosacea som jag förstod. Hade jag bara haft råd så hade jag investerat i det kan jag säga för jag behöver hitta hudvårdsprodukter som passar min hud speciellt nu när det går mot kallare tider. Men det får bli budgetvarianter för min (arbetslösa) del så kan jag ju hoppas på att vinna på lotto eller så nån gång 🙂

Däremot så satte hon på lite tunt av i.d mineralpuder efteråt och jag måste säga att det var himla snyggt och naturligt men tyvärr så reagerade jag på det så direkt jag kom hem fick jag tvätta av ansiktet för det kliade.

Men en sak är säker, jag vet att jag kommer att önska mig en ansiktsbehandling på Presenta&Här när jag fyller år i november 😀

Stort tack till Ingela för ansiktsbehandlingen och råden som jag fick idag!

/ Sarah

Kommentera

