Kass natt, seg morgon, dålig dag – Tjockisbloggen.se

Har sovit så sjukt dåligt inatt så det är inte sant, somnade nån gång efter sex imorse och var halvdöd när telefonen ringde strax före klockan nio.

Tyvärr så blir det ingen lugn morgon med gott om tid att vakna till liv, ska strax byta kläder från hundpromenadsoutfit till vanliga kläder och bege mig mot stan.

Ska vara hudvårdsmodell kl 11 för Estée Lauder och sen efter det så ska jag till Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan för inlämning av papper. Kanske går förbi secondhand-butiken som ligger i huset bredvid om jag bara hinner…

Ikväll så ska jag och David gå ut käka med Jaana, har inte bestämt vart vi ska gå ännu men det blir nog nån kinarestaurang gissar jag. Hade tänkt försöka hinna klämma in ett träningspass före men får nog skippa den idén och ta det imorrn istället.

Är så sjukt less på grannkärringens hund, den har ylat i flera timmar! Det är inget ovanligt alls att den gör det men vi vågar inte påpeka det för henne eftersom hon är psykiskt sjuk och ja det vet vi med säkerhet… Käringen är inte klok nånstans.

Ska ringa hyresvärden idag så får de ta ta det med henne, är ju synd om hunden dessutom. Eller så kanske man tipsar Jaana och hennes kollegor eftersom de jobbar med sådant 😉

Blä jag känner mig allmänt less på människor idag, fick just ett kul mail från en köpare på Tradera som gnäller på våra auktionsvillkor och tycker att vi skrämmer bort köpare eftersom vi sätter negativt omdöme om folk inte betalar inom fem dagar… Kan ju vara så att den här köparen är pissed för att den är spärrad från att buda på våra auktioner? Så går det om man är oseriös 🙂

Nä om man kanske skulle ta och byta kläder så man vågar sig in till stan… Tror ni skulle skratta ganska gott om ni såg mina hundpromenads-kläder :-p
Ett par strl för stora rosa mjukisbyxor, grön luddig (fleeceliknande material) tröja från McKinley och knallröd jacka till det *s*. Låter läckert va?

Frågan är ju bara vad man ska ha på sig… Har en sån där dag när jag tycker att allt i garderoben sitter fel eller inte passar, är fult och knöligt och bara usch. Vissa dagar kan jag bara inte med kläder som sitter åt runt kroppen, är ett visst material eller en speciell färg osv. Kan få panikkänslor av kläder som känns fel såna dagar… Tur man är så normal 🙂

Nå vi får väl se vad det kan tänkas bli, ska gå och gräva runt i garderoben. Slänger väl in en outfitbild senare idag eller ikväll…

/ Sarah

Kommentera

