Onsdag – Tjockisbloggen.se

Har suttit i stort halva förmiddan här och lagt ut kläder till salu på våran bloppis, fasen vad det känns trist att inte kunna ha sina absoluta favoriter längre! *surar*

Hade funderat på att försöka sy om flera klänningar men har insett idag att det kommer inte att gå… Det blir inte snyggt och dessutom vet jag att jag kommer aldrig få det gjort heller.

Så imorse la jag ut en massa nya kläder, har fyra eller fem proppfulla kassar med kläder som jag ska låta min syster gå igenom när de kommer upp från Småland nästa gång och en del la jag ut idag, en del annat som är mer slitet och inte så mycket att sälja ska jag ge till secondhand.

Blev ingen utemiddag igår för både jag och David kände oss lite risiga och Jaana hade så mycket annat att stå så vi bestämde att vi tar det till helgen istället.  Så vi hade en myskväll hemma i soffan istället och kollade film 🙂

Idag så hade jag inplanerat att ringa lite viktiga samtal och jag har fått iaf ett avklarat och resten ska jag ta efter kl 13 för det är lunchstängt just nu… Senare ska jag in till stan för ett möte och ett träningspass.

Måste verkligen boka tvättstugan också men det går inte att boka förrän de har bytt bokningstavlan vilket ska ske nån gång under denna vecka… Måste verkligen få en tvätt-tid den här veckan annars vandrar tvättkorgen iväg av sig själv *s*.

Har ju skrivit tidigare om mina hundpromenadskläder och att det är ingenting man visar sig på stan i *s*. Var faktiskt så modig att jag tog en bild imorse men det är så gräsligt så jag fick ”maskera” den lite haha…

Groteskt stora rosa mjukisbrallor, to big illgrön tjocktröja från McKinley, knallröd jacka från Lindex strl L (den enda i passande storlek *s*), randig luva från H&M barnavdelning

Groteskt stora rosa mjukisbrallor, to big illgrön tjocktröja från McKinley, knallröd jacka från Lindex strl L (den enda i passande storlek *s*), randig luva från H&M barnavdelning och så en Igor så klart

Så nu förstår ni varför jag brukar skriva att jag måste byta till normala kläder så man vågar visa sig på allmän plats *s*.

När jag var på min ansiktsbehandling igår så hade jag dock diskretare och snyggare kläder på mig 🙂

Topp strl 44/46, jeansleggings strl 44/46, benvärmare onesize, sneakers Etnies strl 38

Topp strl 44/46, jeansleggings strl 44/46, benvärmare onesize, sneakers Etnies strl 38

Kommentera

