Tjockisbloggare attackerad och biten

Här kommer ett litet inlägg från mig… Har ju varit tyst några dagar men det har varit så mycket annat som krävt all min energi och mer därutöver. Älsklingen har iaf fått komma hem från sjukhuset och även om han inte mår bra så är det iaf bättre och skönt att ha ”sluppit ut” därifrån.

Men som om det inte var nog med att han blev sjuk så hände det en otäck sak igår när jag och Igor skulle gå ut på promenad… I vårt hus bor det ganska många hundar och vi försöker alla att visa hänsyn för varann genom att gå undan när man möts eftersom det är ganska trångt i trappen.

Så igår när vi skulle gå ut får jag se att det står två hundar på bron men ingen ägare syns till, så jag gick åt sidan och ställde mig längst in i ett hörn bredvid ett gäng med cyklar som står där nere, för att vara ur vägen när de kommer med hundarna.

Orkar inte beskriva allt i detalj och dessutom så gick allt så fort att jag vet inte riktigt vad som hände… En av de två hundarna kommer farandes och ska attackera oss så jag försöker skydda Igor så gott jag kan men hinner knappt vända mig om så känner jag hur hunden hugger mig i armen.

Allt gick så fort så jag vet inte vem av de tre personerna som fick bort hunden och det blev världens liv och kalabalik i trappen. Det viktigaste är att Igor blev inte skadad eftersom jag skyddade honom med min kropp vilket jag bär spår av idag kan man säga…

Jag skyndade mig in direkt och ringde polisen, fick ju nåt slags chock och tårarna bara sprutade plus att det gjorde helvetiskt ont. Polisen var på plats inom tio minuter och tog upp en anmälan och fotade mina skador innan de gick ner och pratade med de andra hundägarna.

Tjejen erkände till och med själv att hunden var aggressiv men ”han har aldrig bitit nån förut”. Hur i helvete är man funtad om man har en sådan hund LÖS och dessutom inte sätter munkorg på den?!

Så här ser min arm ut och tänk på då att den här hunden bet tag i min arm när jag hade dels en vanlig tröja, en tjocktröja och rejäl täckjacka på mig!

Både jag och Igor är fortfarande chockade tror jag för det var verkligen inte en rolig upplevelse och vi var båda rädda för lösa hundar redan innan det här hände! Polisen var iaf jättetrevlig och tyckte Igor var en skitgo vovve…

Så nu får vi se vad som händer, personligen tycker jag att den där hunden verkar inte frisk nånstans och det bästa vore att avliva den. David gick ner och pratade med dem precis efter det hände för att kolla vad de hade att säga och hunden hade morrat och hoppat mot honom också. Frisk hund? Nej.

Detta hade jag på mig plus då jacka när det hände… Det vill säga gårdagens outfit.

Nu kommer det lite roligare saker iaf, var på stan en snabbis idag och uträttade lite ärenden för allt har liksom fått stå åt sidan när älsklingen varit sjuk… Man bryr sig inte direkt om så mycket annat än honom just då.

Var in en sväng på Lindex medans jag väntade på bussen och hittade en skitfin klänning på rea för 99 kr, provade en L men den var alldeles för stor och då fanns det bara en XS kvar… Men jag tänkte att jag testar väl iaf eftersom det alltid är vad vi predikar här på bloggen 🙂

Och den satt perfekt! Den är lite för tight i resåren i ärmarna så den ska jag sprätta bort men annars satt den jättebra. Och dessutom var det Lindex Club-dag så man fick 25% rabatt på allt man handlade, till och med rea 🙂

Så för 74.50:- fick jag denna underbara klänning!

Och här kommer dagens outfit också, nu ska vi spendera resten av kvällen i soffan och pyssla om varandra… Tyvärr så får jag ont i magen varje gång jag ska ut i trappen nu och jag kommer säkerligen få panik om det kommer en lös hund eller än värre samma hund, men får väl hoppas att det ger med sig med tiden.

/ Sarah

5 thoughts on “Tjockisbloggare attackerad och biten

  1. Kläder är fan konstiga när det gäller storlekar.

    Klänningen där du hittade var jättefin, och ja lite liten i just armarna men det konstiga är att den hade nog till och med kunna sitta bara lite lite tajtare runt midjan så hade det nog blivit ännu snyggare!

    För när man tittar på bilden ser det nästan ut som att din snygga figur gömmer sig där i mitten 🙂 Men det kan vara bilden också! :O

  2. Ärmarna ska jag sprätta bort resåren i tänkte jag, inget större projekt och både snyggare och skönare 🙂
    Den är ganska ”fluffig” men det var ganska skönt med en klänning som inte sitter åt så mycket, finns ju dagar man känner sig lite ”flubbigare” och inte vill ha ett korvskinn över just magen *s*.
    / Sarah

  3. Ping: 30 år vägrar bli vuxen, och en outfit – Tjockisbloggen.se «

Kommentera

