Jobbglad-tjockisbloggen.se

Just nu gör jag inte mycket annat än jobbar.  Kan och bör inte skriva om mina specifika arbetsuppgifter men kan nog iallafall skriva av mig lite generellt om mitt jobb. Det är en stor del av vem man är och upptar en rätt så stor del av sitt liv.

Jag är en tänkare som person och arbetet kräver en hel del logistik och beslutsfattande grundat på lagstiftning och tidigare praxis.  Att få utmaningar, undersöka och klura är något jag tycker är absolut fantastiskt roligt. 🙂 Sedan har jag lyckats kombinera två av mina främsta passioner. Djur och att få arbeta med människor.

Just nu är jag ute på fält mycket, det bli långa arbetsdagar för att jag väljer att lägga upp det så. Ska man ändå till Haparanda sparar det mkt omkostnader om man på samma dag lyckas ta flera ärenden på samma tur än om jag på olika dagar skulle sitta och åka fram och tillbaka. Detta har sina för och nackdelar. Jag kan lägga upp mitt arbete väldigt fritt men vissa dagar har jag dåligt med tid till annat än just mitt jobb. De extra timmarna jag tjänar ihop kan jag sedan ta ut i ledighet i form av extra hela ledig dagar eller helt enkelt arbeta kortare någon annan dag.

Jag älskar mitt arbete och brinner otroligt mycket för mina arbetsuppgifter.  Att ha hittat ett ställe där jag känner att detta trivs jag med och jag faktiskt gör nytta. Därför känns det alltid roligt att åka till jobbet. Jag hoppas att alla hittar just sin arbetsplats där dom kan vakna på måndag morgon och inte känna ett tungt måste jag verkligen.

Så här ser jag ut när jag är på fält.  Superdupersnygg 😉 Ibland ser man mig med stövlar och overall också 😀

/ Jaana

5 thoughts on “Jobbglad-tjockisbloggen.se

  1. Fast du Jaana… Jag tror inte det är många som vill ha ett jobb där de vaknar på måndagmorgon 😉
    Föredrar inte de flesta att sova hemma? *s*

    / Kram Sarah

  2. Haha vad har jag skrivit :O jaa du det var en lite för lång dag på jobbet tror jag när jag fått för mig att jag bor här 😉

  3. Jaana – Det är luuugnt vi har överseende med dig *s*. Men nu är det nog dags att du pallrar dig hem innan du växer fast där *s*.
    / Sarah

  4. Har funderat på att utbilda mig inom djurskydd, men är fortfarande osäker och har lite frågor.
    Har redan hoppat av en utbildning efter halva tiden som till en början kändes jätterätt. Och vill ogärna behöva göra det igen.

    Har du möjligtvis tid att svara på lite frågor så får du jättegärna höra av dig till mig.

    a_vallstrom(at)hotmail.com

  5. Givetvis går det bra 🙂 Skickar ett mail så får du maila över dina frågor. / Jaana

Kommentera

