Senast shoppat och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

Idag har jag inte gjort mycket alls fast ändå har jag det *s*. Har ringt en del samtal, fått mitt läkarintyg och kollat så det stämmer, skickat iväg ett mail till hyresvärden och berättat vad som hänt… Har även hunnit med en sväng på stan.

Hade tänkt försöka träna idag men jag vågar inte ännu med tanke på att hela armen värker. Det kommer nog ta väldigt lång tid innan min arm blir som innan för det går ju ganska djupt ner bland nerver och muskler så det är ju inte underligt det känns…

Så här ser min arm ut idag, dagsfärska foton om än inte bästa kvalitén.

Kom på idag att jag hade två tillgodokvitton kvar sedan tidigare, det ena fick jag när jag gick tillbaks med en klänning som efter första tvätten var alldeles flammig och förstörd. Det var något fel med färgerna på den så allt flöt ihop i första tvätten och den såg inte klok ut, dessutom blev tyget som papper så något galet var det…

Det andra tillgodokvittot fick jag när jag reklamerade ett par jeans som efter två månader nötts så att det gått hål i dem (och då hade jag haft dem max 6-7 ggr under den tiden). Min åsikt är ju att jeans som kostar kring 400 kr ska hålla mer än 6-7 gånger innan de är söndernötta…

Så det blev två par nya jeans, en klänning och en topp. Det kan man kalla bra shopping för jag betalade inte en krona idag plus att jag har fortfarande kvar 180 kr på Lindex 😀

Är man smart så sparar man presentkort och tillgodon till veckan innan lön för det är oftast då som man hittar de riktiga fynden, för det är då man aldrig har pengar *s*. Kallas lagen om alltings jävlighet eller nåt liknande 🙂

Ett par jeans med låg midja och riktigt riktigt snäva ben från KappAhl, storlek 44. Kostade 399 kr men jag hade rabattkupong på 25% så fick ”betala” 299:- från mitt tillgodo på 349:- 🙂
Och som alltid alldeles för långa så de måste fållas upp innan jag kan ha dem…

Ett par slimmade jeans med låg midja och tighta ben. Storlek 44 Lindex (99 kr på rea), hoppas jag ska idas komma mig för att fålla båda jeansen ikväll *sparka mig själv i ändan och få det gjort*.

En klänning med samma skärning som toppen (samma färg) jag hade på mig igår. Gillade den skärningen så mycket så jag slog till på en klänning och så en svart topp också *s*. Klänningen kostade 99 kr på Lindex rea och är strl M, toppen kostade 49 kr och är också den storlek M.

Slänger väl in en dagens outfit också, sen tror jag minsann att jag ska gå och parkera mig i ett hett bad för jag är så himla frusen *huttrar*.

/ Sarah

One thought on “Senast shoppat och dagens outfit – Tjockisbloggen.se

  1. Bra att du är klar och tydlig när det gäller detta med hunden… Folk tänker verkligen inte ibland 😦

    By the way var det en väldans fin outfit! Snygg topp!

Kommentera

