Äntligen snygga jeans – Tjockisbloggen.se

Har äntligen hittat snygga jeans till vettigt pris (599 eek = 407,50 sek). Det var en ren chansning för jag brukar inte komma i plagg från Zara som inte har väldigt mycket stretch eller är oversize. Men jag fick ett infall när jag var ute och gick en promenad att jag hade ju sett ett par snygga jeans där som jag ville prova. Drog med mig 6 par in i provrummet och jag var chockad av att nästan alla jag provade i strl 42 passade. Zara har dessutom spanska storlekar som är mindre än en vanlig strl 42. Ett av paren hade jag lätt kunnat ha 40 på, men de satt inte snyggt över rumpan. Men ett par satt som en dröm, de är dock lite långa men för mig är det en skön omväxling. Jag har ju ändå klackar nästan jämt så inget större problem.

Egentligen var väl inte min plånbok överlycklig, men jag har inte ett enda par jeans just nu som sitter bra så jag behövde ett par. Alla som jag har är bara påsiga vid lår och rumpa eller jag kan i princip dra av dem utan att knäppa upp dem. Men nu har jag ett par med låg midja, snygg passform och som ger mig sjukt snygg rumpa. Tyvärr syns det inte så bra på bilderna, kunde inte få bättre ljus än så här. Så bilderna där jag har dem på mig är inte bra, men ni får en bättre bild på slitningarna och färgen.

Jeans från Zara, strl 42. Spetsbody från Seppälä strl L (har haft denna idag som outfit med ett par andra jeans till)

Jeans från Zara, strl 42. Spetsbody från Seppälä strl L (har haft denna idag som outfit med ett par andra jeans)

samma som ovan

samma som ovan

Bättre bild på slitningarna

Bättre bild på slitningarna

/Hanna

2 thoughts on “Äntligen snygga jeans – Tjockisbloggen.se

Kommentera

