Förkylningstider preventivmedel och dagens outfit- tjockisbloggen.se

Proppar och åter proppar i mig olika sorters medikament. Kan jang, c vitamin och grönt te med honung går åt som smör i solsken.  Om de nu inte fungerar fysiskt verkar den mentala effekten iallafall vara god. Känner mig bättre i halsen idag och hoppas att jag vänt processen mot ett tillfrisknande snarare än insjuknande. 

Var ledig från jobbet igår och det känns konstigt att det är tisdag idag. Hela vardagen blir på något sätt ruckad på när man inte fått uppleva en måndag på jobb.  Nåja jag ser fram emot middagen ikväll efter träningen 😛  Anledning till nöjet är trots den säkerligt goda maten dock det goda sällskapet 😛

Har varit en del av singeldjungeln sedan årsskiftet när jag och min fd sambo beslutade oss för att gå skilda vägar och nu står jag inför beslutet att börja med ett nytt preventivmedel. Och det verkar om ngt verkligen vara en djungel!! P piller, med eller utan östrogen, p stav, p låster, p ring etc etc etc. Nu har jag efter ett långt samtal med barnmorskan iaf beslutat att vara modern och pröva om p ringen är ngt som passar min kropp. Om ngn har goda eller dåliga erfarenheter kring denna får dom mer än gärna dela med sig 🙂

Så här ser jag ut lunchtid idag 🙂   Crocker jeans och en jeansjacka från JC

/ Jaana

6 thoughts on “Förkylningstider preventivmedel och dagens outfit- tjockisbloggen.se

  1. Efter år av hormoner i diverse former och utföranden har ju nu en kopparspiral och har aldrig varit så nöjd! Jag rekommenderar den varmt!

  2. Efter år av hormoner i diverse former och utföranden har jag nu en kopparspiral och har aldrig varit så nöjd. Stabilare humör, bättre hy, normal lust…

    Jag rekommenderar den varmt!

  3. Jag har haft p-ring och tyckte att det fungerade utmärkt, dock hade min sambo inte samma åsikt. Mitt humör var tydligen inte det roligaste men jag är extremt känslig mot hormoner och allt som ställer till det med kroppen.. Nu käkar jag minipiller utan östrogen, fungerar super!

  4. Tack för tipset, skönt att du hittat ngt som funkar bra. 🙂 Jag funderade också på spiralen då den verkar som det absolut mest bekväma valet. Dock har båda mina syskon blivit gravida trots sina spiraler så jag vet inte om jag vågar använda det som enda preventivmedel :O Påtalade dom när du skaffade spiralen gällande om det är större risk än med andra preventivmedel? / Jaana

  5. Ska bli spännande att pröva, nu kommer ingen rapport förrens efter novembers slut då jag upptäckte att man måste vänta tills sin mens innan man får pröva. Generellt så har jag inte varit speceillt känslig mot p piller med östrogen så det tordes fungera bra. Får jag verkligen hoppas, ingen bra ide att få humörsvängningar i en precis ny relation *haha*

  6. Hej!

    Jag kan inte rekommendera koppar eller hormonspiral.
    Har satt in en hormonspiral för ett år sen.
    Nu väntar jag på att få ta ut den, tyvärr har den
    vandrat uppåt=( Så jag måste sövas ner för att dom
    ska få ut den.
    Nu behöver ju inte detta drabba alla men jag kan då
    rekommendera och försöka med något annat.
    Kram

Kommentera

