Höstdeppig med astma – Tjockisbloggen.se

Vet det är dåligt med skrivande för min del just nu, men jag är så enormt hängig, känns som jag inte gör annat än jobbar och sover.  Kommer hem på kvällen, kollar någon film eller serie på datorn, lagar någon enkel mat och sen somnar jag. Tror dock att hängigheten till stor del beror på att jag har så mycket astma just nu. Lever på bricanyl och pulmicort, och jag blir både trött, snurrig och grinig av dem. Är inte alls en särskilt kul flickvän nu.

Varför astma helt plötsligt till så stor grad? Jo, för att våran lägenhet fått ett mögelanfall från helvetet. Luftfuktigheten är så hög att rutorna är blöta på insidan varje morgon, ventilationen är kass och föreningen är för snåla för att fixa det. Alltså blir resultatet, mögel. Eftersom jobbet står på lägenheten så har de nu fixat att den ska saneras nästa vecka, det innebär också att de kommer få måla om alla drabbade områden. Det innebär också att vi inte kan vara i lägenheten på några dagar. Kommer bo hos en kompis under tiden, tur man har Kat :-). Jag är glad bara det löser sig och mina luftvägar blir normala igen. Skulle visa bild, men tro mig, ni vill inte se det, det är så äckligt.

Tog nya bilder idag innan jag sprang till jobbet, visade chefen så hon får se hur illa det är och hennes reaktion var, eeeeeeeeeeeewwwwwwwwwww. Hon har även lovat att fixa en luftavfuktare (modell stor som man har i t.ex torkrum i tvättstugor) för att möglet inte ska komma tillbaka.

Till något roligare som avslut, som ger mig ett gapskratt varje dag. En styck filmaffisch som jag ser dagligen här och där, någon ny estnisk storfilm. För ester är såklart inte titeln kul, men för mig som svensk med barnslig humor är den sanslös :-).

Det betyder bankrån på estniska...

/Hanna

2 thoughts on “Höstdeppig med astma – Tjockisbloggen.se

Kommentera

