Mycket nytt, Friis&Company, Esprit – Tjockisbloggen.se

Som jag skrev tidigare i veckan så har jag varit och besökt släkten uppe i kalla, snöiga Gällivare men jag och Igor kom hem med buss igårkväll.

Huvudvärken gav med sig idag på förmiddan men nu har den kommit smygandes tillbaks igen, tror att jag behöver varva ner en del efter allt som varit med att David blev sjuk, och allt annat som händer i världen typ.

Idag så har vi iaf varit och lämnat in beställningen på tapeter till hela lägenheten, eller inte riktigt hela men till vardagsrummet, matrummet och hallen. Köket går inte att tapetsera utan det är målad väv där och sovrummet ska vi avvakta lite med…

Det blir den här tapeten som fondvägg i vardagsrummet och sen blir det en enfärgad ljust grå med lite struktur på de övriga tre väggarna.

Som fondvägg i matrummet blir det denna och en enfärgad beige till de övriga väggarna, den är lite ljusare men med större kontrast i mönstret plus att den är blank i vissa partier 🙂

Har även varit en sväng på stan och lite andra affärer som ligger utanför stan, har varit på jakt efter en ny träningsväska länge men har inte lust att lägga ut fyra-femhundra spänn på det och det var svårt att hitta nåt under det.

Dessutom så är jag på jakt efter en gravlykta, hittade både på Konsum och Dollarstore i Gällivare men ville inte släpa med mig på bussen… Men här i stan finns det verkligen ingenstans! Ska ringa runt på blomaffärer imorrn och fråga.

Men jag hittade iaf en ny väska… Eller nej men vänta nu… Jag hittade ju två väskor 😀

Hade sån jäsikens tur att jag fick syn på en skitsnygg Esprit på Åhléns på rea men tänkte att eftersom den är äkta skinn så lär den kosta multum… Men icke! Den har kostat 499 kr ordinare pris men jag fick den för 99 kr på rea 😀

Kommer att använda den både som oversize handväska och träningsväska, så här ser den ut :

Hittade den på en fransk webshop, där finns även bild på ”inredningen”

Dessutom så var jag in på ”märkesshopen” i Smedjan där de har utförsäljning av märkeskläder och lite annat… De hade en hög med väskor slängda i ett hörn och så stod det en skylt ovanför ”väskor 100 kr, äkta skinn 300 kr”.

Där låg det en skitsnygg Friis&Company med ordinarie pris 599 kr och jag kunde inte låta bli att kidnappa den hem, för det priset (100 kr) kan man inte annat *s*. Skulle jag vilja sälja den så lär jag få igen pengarna och lite till 🙂

Här finns den på en webshop

När jag visade den för Cecilia på Make Up Store så ville hon också ha en så jag knatade ner och köpte en till, jag vet hur det är att älska väskor *s*. Men kan ärligt säga att det är väldigt länge sen jag la pengar på en väska… Och de jag köpte för 5 kr på second hand i somras räknas inte haha.

Har ju heller inte visat mina nya grå jeans som jag köpte på KappAhl i måndags, har inte fållat dem ännu för jag glömmer att köpa symaskinsnålar hela tiden *suck*. Men de är riktigt snygga, strl 44 från KappAhl.

Nu ska jag ta en bok som jag håller på att läsa och krypa ner i ett varmt bad, hoppas den envisa huvudvärken ska ge med sig nån gång…

/ Sarah

2 thoughts on “Mycket nytt, Friis&Company, Esprit – Tjockisbloggen.se

  1. Jag är inte så mycket för färg på väskor annars men denna var riktigt snygg 🙂
    Fast jag kommer nog inte att ha den med min tomteröda dunjacka *s*. Och det var ju inget pris heller… Fanns lite andra Friis-väskor men ingenting som tilltalade mig 🙂
    / Sarah

Kommentera

