Giraffbyxor – Tjockisbloggen.se

Orken börjar återvända och med den mitt bra humör. Möglet retar ännu min astma men så länge man håller sig glad känns det betydligt bättre. Har t.ex upptäckt ett nytt sätt att ha kul på jobbet (mina kollegor skrattar åt mig men vi mobbar varann jämt så, jag är övertygad de också är glada :-)). Vad gör livet roligare, jo färgglada saker som säger poof och ”exploderar” när de träffar ytor, dvs såpbubblor :-). Har en skön arbetsplats där ingen klagar när man gör sådana saker, sen har nog alla insett vid det här laget att jag är rätt knasig. Särskilt om jag och Kat sätter igång med våran sjuka humor samtidigt, då är det kört.

Sov en natt hos Kat häromdagen, kände att jag behövde komme hemfrån för lite frisk luft. Ok, hon har katter, som jag är allergisk mot, men så länge de inte är där jag sover så går det ju bra. Däremot är det två mycket underliga katter, är det ett drag hos dessa djur? Sköljde ur håret på kvällen över duschen/badkaret. Så fort jag stängt av vattnet ser jag en av katterna hoppa ner i karet och börjar slicka på duschmunstycket, que? När jag sen gick på toaletten på natten hade jag en katt som satt och stirrade på mig hela tiden som jag satt där, fullt normalt. Nå, de är rätt söta och fluffiga, så det är ok.

Sitter på jobbet för ytterligare en lördag med kunder. Tror det kommer bli rätt lugnt. Dagens rubrik syftar till de kläder jag har på mig idag. Jag undrar vilken slags människor de designat dessa jeans åt. Det börjar luta åt att de är gjorda för giraffer. Kan inte påstå att jag har korta ben direkt, och med mina normala klackar är de 90 cm i innerbenslängd. Ändå måste jag vika upp jeansen minst 3 cm för att de inte ska släpa i marken, med klackar! Hur många människor behöver så lång benlängd? Tror att jag för ovanlighetens skull faktiskt ska fålla upp ett par byxor, eller rättare sagt mamma får göra det när jag åker upp till jul.

Här kommer dagens outfit från mig. Ha en bra dag alla.

T-shirt: Second hand, Jeans: Zara

(För övrigt vill jag säga grattis till en av mina äldsta och bästa vänner som blev friad till igår. Grattis till Bodil och Kevin 🙂 Hoppas vi hinner ses till jul, vill höra allt om hur ett frieri på en kyrkogård går till *s*.)

/Hanna

2 thoughts on “Giraffbyxor – Tjockisbloggen.se

  1. Emma: Konstiga små djur det där. De här gilllar även de smutsiga vattenfiltren, eeeww…

    /Hanna

Kommentera

