Helgen och dagen – Tjockisbloggen.se

Var ett par dagar sen jag skrev sist men jag har en giltig anledning… Åkte på en släng av magsjuka i lördags så har inte varit så pigg, sov i stort sett hela lördag och låg på soffan hela dan igår.

Mår mycket bättre nu så har varit en sväng och uträttat lite ärenden idag, har mer att fixa på eftermiddan sen men blev så hungrig så jag for hem och åt lunch *s*. Dessutom hade jag ett möte i stan kl 11 men fick veta strax innan att det var inställt… Så fick lite extra tid att slå ihjäl.

Igår var det två veckor sedan jag blev attackerad av grannarnas livsfarliga hund och tyvärr är den fortfarande inte avlivad, såg den springa vind för våg som vanligt senast i fredags igen… Tycker inte jag är ett dugg hemsk som hoppas att den blir överkörd eller nåt snart.

En hund med det psyket som attackerar människor oprovocerat ska inte få leva, så är det bara… Speciellt som puckona till ägare erkänner att den är aggressiv. Såna nötter ger oss bra hundägare dåligt rykte!

Som jag skrivit tidigare så har Igor blivit attackerad av andra hundar ett flertal gånger och nu var det min tur att bli attackerad och biten… Men inte en enda gång har det varit en hund av ”kamphundstyp”!

Folk skriker kamphund och att de ska förbjudas, hunden som attackerade mig och bet mig i trappen var en Alaska Husky, iofs inte en hund som ska bo i lägenhet med tre ungdomar som inte verkar veta vad som är fram och bak på en hund men det är verkligen inte en hund av ”kampras” som folk gapar så mycket om.

Hade tänkt lägga ut min dagens outfit men kan inte hitta sladden till kameran, ska leta noggrannare efter den när jag och Igor har varit ute på promenad så bilder kommer senare idag förutsatt att jag hittar sladden *s*.

/ Sarah

Kommentera

