Det är onsdag igen – Tjockisbloggen.se

Orkade aldrig skriva nåt inlägg igår, förmiddan gick åt till att lägga ut lite grejer på bloppisen igen och sen hade jag rejält ont i magen dessutom… Var nämligen hos tandläkaren igår på dan, inte det roligaste jag vet om man säger så (fobi).

Gjorde inte mycket annat igår, eller jo förresten jag fick veta att jag vunnit ett presentkort tack vare att en väldigt gullig kompis lämnat in ett tävlingsbidrag i mitt namn också 😀

Annars hade vi en lugn hemmakväll jag och mina gubbar, den ena var helt vild och galen och rusade runt och drev oss till vansinne innan han lugnade sig. Den andra var så trött att han somnade till en stund i soffan framför teven…

Och som ni kanske kan gissa så var den vilda och galna gubben Igor *s*. Den trötta gubben klev upp strax efter 5 för att fara och jobba så jag har all förståelse för hur trött han var, min finaste älskling.

Planerna för dagen är inte många alls, har fixat lite grejer på datorn under morgonen och förmiddan… Har grejat med min anmälan till försäkringsbolaget efter att jag blev biten av grannarnas hund, har skickat brev till hyresvärden i samma ärende och ska även uppdatera min polisanmälan via internet.

Senare hade jag tänkt röra mig mot stan, kanske ta en sväng förbi secondhand och kika om det kommit in nåt nytt roligt. Har tänkt gå en sväng på stan också och kika runt, har påbörjat våran julklappslista så behöver lite inspiration till den 🙂

Gör så varje år att vi börjar fundera på julklappar redan i oktober/november och hittar man bra klappar så kan man köpa dem redan nu och sen skriva upp vad man ska ge varje person. På det viset slipper man panikköpa alla klappar veckan innan julafton och så hinner man leta den perfekta klappen och skriva rim också.

Har gått och blivit kär i ett sängöverkast som skulle passa så himla bra i vårat sovrum och som dessutom är praktiskt med tanke på att vi har en hanhund. Det är i läderlook så man behöver bara torka av det om det blir fläckar efter hunden, vilket det tyvärr ofta blir… nackdelen med hanar. Tyvärr så var det ganska dyrt, men det är snyggt!

Det här överkastet är snyggt i alla tre färger och skulle också passa väldigt bra här, det är dessutom ganska mycket billigare. Men nackdelen med tyg är just att det blir fula fläckar efter Igor och det är lätt att det rivs maskor i tyget av hans klor…

Får väl fortsätta drömma om att vinna på lotto inom en snar framtid *s*. Fast det vore ett mirakel om vi vann med tanke på att vi aldrig spelar eller köper lotter… Men är det meningen att vi ska vinna så gör vi det iaf *s*.

Nej om man skulle ta och hoppa i duschen kanske? Ska ta en promenad med Igor och sen bege mig mot stan hade jag tänkt, annars kommer jag bara att fastna här hela dagen och inte ta mig iväg alls.

Här kommer gårdagens outfit, har inte hunnit kolla vad jag ska ha på mig idag så vi får se om det blir någon bild senare på dagens…

/ Sarah

Kommentera

