Till pappa på fars dag – Tjockisbloggen.se

Tänkte passa på att hylla min underbara pappa så här på fars dag. Känns som om jag inte säger nog ofta hur mycket jag älskar dig men det gör jag. Massor! Även om jag kanske kan verka närmare mamma ibland så skulle jag aldrig vara den jag är om inte du hade varit den du är 🙂 Du har varit den som håller mig på jorden och funnits där när jag behövt en stor famn. Du har gett mig mängder av äventyr med alla våra resor.

Du har lärt mig att materiella saker inte är viktigt utan det viktigaste man kan ha är familj och de som man tycker om. Jag är så tacksam att jag inte har blivit bortskämd av dig och mamma, att jag inte fått allt jag vill ha. Det gör att det är roligare att kämpa för det man vill ha, och det har lärt mig att jag behöver inte alltid det senaste eller trendigaste bara för att alla andra  har det. Även om du vet att jag gärna shoppar, mycket, så är det sällan till fullpris alternativt second hand.

Något du alltid haft mängder av är kärlek, tror min syster håller med mig här. Vad som än händer så har du alltid fått oss att känna oss viktiga. Du har aldrig varit snål med kramar eller skratt, och du och jag har precis samma humor. Kan sakna att sitta och skratta åt Patsy och Edina i soffan, eller alla våra skämt kring Monthy Python.

Jag är så glad att du lärt mig värdet av litteratur, och att jag verkligen älskar böcker. Kommer än ihåg när jag var med dig i Stockholm när du var på möte och jag satt i den där stora hallen fylld med böcker under ditt möte. Satt och läste i timmar och var så lycklig. Jag är tacksam för att du låtit mig uppleva världen, alla våra resor, hela familjen och de vi gjort ihop bara du och jag. Hur vi gick flera timmar om dagen när vi var i Tunisien, promenerade i bazaren, skrattade åt alla försäljare som minsann hade specialpris bara åt oss. Eller Kina, där jag fick se den mest fantastiska stad jag någonsin varit i, Shanghai, och se hur det faktiskt går till när du gör affärer.

Min underbara pappa

Det jag egentligen vill säga är att jag älskar dig och är så enormt stolt över att ha dig som pappa. Du är öppen, varm, har världens största hjärta och du är den bästa pappan i världen. Även om jag är långt bort så skickar jag en kram åt dig som jag hoppas du känner.

/Hanna

2 thoughts on “Till pappa på fars dag – Tjockisbloggen.se

  1. Tack mitt barn!
    Blir rörd nästan till tårar! Hoppas vi ska hinna med fler resor du och jag. Första vi gjorde ensam var du inte ens 2 år. Då flög vi till Jämtland för att köra hem farmor och farfar till Bohuslän. Sedan har det blivit ganska många genom åren. Du är ju inte lika berest som Ruskprick men har å andra sidan inte heller samma krav som han. Hade hoppats att jag skulle kunna åkt över från Stockholm igår men ett möte på tisdag gjorde att jag inte kunde komma iväg. Typiskt nog så blev det inställt ett par dar efter att jag bokat mina flygbiljetter. Vi får krama om varandra innan jul istället.
    Puss och kram från din stolta far.

  2. Pappa: Såklart det blir mer resor, hoppas kunna bjuda dig på någon en vacker dag. Vi ses om inte innan till jul.

    KRAMAR från Hanna

Kommentera

