Misskött hund och maktlös jag – Tjockisbloggen.se

Vad ska man göra när man blir så uppgiven att man bara vill dra på stereon på högsta volym och stänge ute allt annat??

Snart flyttar vi ta mig fan! Grannarna kan ju inte ta hand om sin hundstackare, den har suttit och skrikit i över ett dygn nu! Det verkar som att idioterna lämnar hunden ensam och låter den yla och skrika i över ett dygn.

Vi har hört hunden skrika och yla sedan tidig söndagmorgon och den höll på hela dagen, hela kvällen och till slut så ringde jag polisen inatt när jag varit ute i trapphuset och spelat in hur hunden skrek.

Men polisen kunde ju så klart inte göra nåt, de skickade hit störningsjouren efter att jag ringt en gång till och ingen kommit hit. Men så fort nån rör sig i trappen så tystnar hunden så störningsjouren kunde inte avgöra om det är psykfallet i lägenheten under eller idioterna i lägenheten bredvid.

Jag mår så fruktansvärt dåligt av att höra hunden skrika och yla så länge och Igor blir ju så klart också orolig och stressad. Jag avundas David som fick fara till jobbet idag!

Har pratat med hyresvärden som ska skicka ut ett brev till de två lägenheterna för det kommer från en av de två. Har även ringt och anmält dem till Länsstyrelsen för den hunden far ju illa så det sjunger om det eftersom de låter den sitta och skrika i över ett dygn!

Jag har anmält dessa idioter för såna människor ska inte ha djur och jag står för att jag gjort det. Vill de sen ge sig på mig för att jag är ärlig så låt dem, det vore ju inte första gången det händer i huset.

Varför kan vi inte ha normala grannar??? Alla andra i huset är jättebra utom de på våningen under! Den ena verkar ha fastnat i en snedtripp för tjugo år sen och har verkligen inga rätt i huvudet, har hört mycket historier och alla verkar stämma. De andra har två hundar som de har noll koll på och den ena attackerade ju och bet mig ganska illa för några veckor sen.

Hur roligt känns det att bo här tro?? Man vågar ju knappt gå hemifrån snart för man vet ju aldrig vad som kan hända. Vissa kanske tycker jag är bitter och för snar att ringa och anmäla folk… Men ni har inte suttit maktlösa och lyssnat på en ylande och skrikande hund i över ett dygn.

Mår så fruktansvärt dåligt för den stackars hunden, hoppas bara att Länsstyrelsen eller polisen kan ingripa och se till att hunden avlivas eller iaf får ett bättre hem. Skulle inte förvåna mig ett dugg ifall det är samma hund som attackerade och bet mig för den hunden verkade inte må bra på något vis…

Känner mig så förbannat maktlös!

/ Sarah

2 thoughts on “Misskött hund och maktlös jag – Tjockisbloggen.se

  1. Hej,Men gud så hemskt.Hur kan man lämna en hund på det sättet??Har det löst sig nu??Det är ju olagligt att lämna en hund ensamen över hmmm var det 9 tim??Något bör ju hända pga detta,eller? Kram AnnSofie

  2. Jag vet inte vad som händer nu, men jag har gjort allt jag kan känner jag… Idag har jag bara hört hunden en kort stund men så har jag varit borta större delen av dagen också.
    / Sarah

Kommentera

